• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402020602510
  • منبع : نمایندگی سمنان

دستگیری زورگیر و سارق وسایل اتباع خارجی در میامی

دستگیری زورگیر و سارق وسایل اتباع خارجی در میامی

ایسنا/سمنان  جانشین انتظامی استان از شناسایی و دستگیری یک سارق زورگیر با اقدام سریع پلیس میامی خبر داد.

سرهنگ سید علی میراحمدی شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی تماس تلفنی تعدادی از اتباع خارجه با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت به عنف در اطراف شهرستان میامی تیمی از ماموران پلیس آگاهی وارد عمل شدند . 

وی ادامه داد: در بررسی صحنه جرم و اظهارات شاکیان ، مشخص شد تعدادی اتباع خارجی از تهران با خودروی سواری مسافرکش عازم مشهد بودند که راننده در حوالی شهرستان میامی تغییر مسیر داده و به اطراف شهر می رود و در آنجا با همکاری دو نفر از همدستانش با نقشه ای از پیش تعیین شده اقدام به زورگیری می کنند و با بستن دست و پای اتباع خارجی، اموال آن ها را به سرقت می برند و از آنجا متواری می شوند.

 جانشین انتظامی استان اضافه کرد : کارآگاهان پلیس میامی با بررسی دقیق محل سرقت و پایش و رصد دوربین های جاده ای و شهری با سرنخ های به دست آمده تحقیقات میدانی گسترده ای را از ساعات اولیه سرقت آغاز و در نهایت هر سه سارق را شناسایی و آنان را در یکی از شهرستان ها واقع در استان شمال شرقی کشور تحت تعقیب قرار می دهند . 

وی ادامه داد : ماموران آگاهی سرانجام در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه متهم اصلی را در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال به استان سمنان ، در بازجویی فنی پلیس به جرم خود اعتراف و اموال مسروقه از وی کشف می شود.

 سرهنگ میراحمدی از تلاش پلیس برای دستگیری همدستان متهم خبر داد و خاطر نشان کرد : شهروندان می بایست برای مسافرت بین شهری از وسایل نقلیه مطمئن و دارای هویت استفاده نمایند و از اعتماد به اشخاص غربیه و همراهی با آن ها جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده حرکات و اقدامات مشکوک از سوی افراد مسافر کش مراتب را بلافاصله با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند .

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از کشف ۷۶۴ کیلوگرم گیاه ریواس قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد .

سرهنگ علی کریمی اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی " شهید نوری " در راستای اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در حوزه قاچاق و فعالیت های غیر مجاز و رصد محور مواصلاتی به یک دستگاه خودرو کامیونت جک مشکوک شدند .

وی افزود : این خودرو از نیشابور عازم پایتخت بود و با توجه به حساسیت ماموران با رعایت حقوق شهروندی متوقف و ماموران اقدام به بازرسی از کامیونت مذکور کردند . 

سرهنگ کریمی با بیان اینکه ماموران انتظامی در بررسی های خود ۷۶۴ کیلوگرم گیاه قاچاق از نوع ریواس را کشف کردند ، اضافه کرد : راننده هیچ گونه سند یا مدرک قانونی برای ارائه به پلیس در این زمینه نداشت . 

این مسئول انتظامی ارزش ریالی کالای مکشوفه را برابر پیش بینی کارشناسان بیش از ۸۰۰ میلیون ریال اعلام و خاطر نشان کرد : گیاه های دارویی کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان شاهرود منتقل و راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد .
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha