• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402020602701
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

۱۷۱ کیلومتر راه روستایی لرستان بهسازی و آسفالت شدند

۱۷۱ کیلومتر راه روستایی لرستان بهسازی و آسفالت شدند

ایسنا/لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ۱۷۱ کیلومتر از راه روستایی استان بهسازی و آسفالت شدند.

مرتضی شیروانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در برخی از مناطق لرستان نیاز به احداث زیرگذر داریم به عنوان نمونه در پادگان مهندسی بروجرد کاری انجام شده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه زیرگذر رازان در حال انجام و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: در کشتارگاه بروجرد نیز پروژه در حال اجراست و این سه پروژه تا پایان تیرماه امسال به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اضافه کرد: واریانت شرشره در مسیر کوهدشت، یکی از محورهای پرحادثه محسوب می‌شود و اقداماتی برای ایمن‌سازی آن در حال انجام است.

شیروانی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته توانستیم ۴۰۰ میلیارد تومان مصوبه بگیریم و ۶۶۸ میلیارد تومان قرارداد منعقد کردیم، تصریح کرد: امسال برنامه داریم دو برابر این اعتبار را برای لرستان جذب کنیم.

وی در ادامه یکی از کارهای مهم و اساسی را توسعه و رشد روستاهای استان عنوان کرد و با بیان اینکه توجه به مناطق گردشگری ضروری است، اظهار کرد: سال گذشته برای اولین بار ساخت راه‌های روستایی از شهرسازی به راهداری محول شد و در سفر رئیس جمهور و هیات دولت ۳۳۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی استان مصوب شد که موفق به عقد قرارداد ۴۵۵ میلیارد تومان شدیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ماحصل اقدامات فوق منجر به تکمیل، تسطیح و راه‌شکافی ۲۲۰ کیلومتر شد که از این میزان ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی مورد بهسازی و آسفالت قرار گرفت و لرستان به عنوان پایلوت این اقدامات  انتخاب و معرفی شد.

شیروانی اضافه کرد: با این اقدامات موفق به جذب بخشی از سهمیه قیر استان‌های آذربایجان شرقی، البرز و کهکیلوییه و بویراحمد شدیم و علاوه بر آن ۸۲ میلیارد تومان اعتبار جذب قیر لرستان بود.

وی بیان کرد: چنانچه استانی قیر مازاد داشته باشند سازمان راهداری آن را در اختیار استانی که نیاز دارد قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha