• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402020602798

آغاز گردهمایی روسای ادارات مدارس غیردولتی کشور در شیراز

آغاز گردهمایی روسای ادارات مدارس غیردولتی کشور در شیراز

ایسنا/فارس گردهمایی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز آغاز به کار کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس چهارشنبه ۶ اردیبهشت در آئین افتتاح این گردهمایی گفت: عمده مدارس تربیت محور ما، مدارس غیر دولتی استان هستند و این مدارس در فعالیت های فرهنگی و مقابله با ناهنجاری ها پیشرو هستند.

محمدخلیل عسکری افزود: افتخار استان فارس است که بیش از ۱۵ هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرد که بیش از ۳۳۰۰ معلم و دانش آموز شهید در میان خیل شهدای استان قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در استان فارس بیش از ۹ هزار واحد آموزشی داریم که بیش از ۹۲۰ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

عسکری تصریح کرد:  تعداد ۱۱۹۵ مدرسه غیر دولتی در استان فارس داریم و همچنین ۷۵ مدرسه هیئت امنایی نیز فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: همه ارکان تربیت باید پای کار تربیت و اجرای سند تحول باشند لذا همه دستگاه ها باید در این زمینه اهتمام داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: ضروری است برای اجرایی شدن مدرسه صالح، متناسب سازی در دستور کار باشد و در این راستا علاوه بر فضا و تجهیزات، محتوای دروس با نیاز دانش آموزان متناسب باشد.

وی ادامه داد: برای اجرای سند تحول نیازمند توسعه و تقویت روحیه مشارکت جویی در مدارس هستیم دانش آموزانی مانند شهیدان محمد رضا کشاورز و ارشام سرایداران روحیه مشارکت جویی بالایی داشتند.

عسکری افزود: تعادل در برنامه‌ها از ویژگی های سند تحول است ساده سازی نیز از دیگر ویژگی‌های سند تحول است. احسان و عدالت هم از دیگر خصیصه های سند است لذا برای تربیت دانش آموز عادل خودمان عادل باشیم.

وی اضافه کرد: بخشی از اغتشاشاتی که در اوایل سال تحصیلی به وجود آمد ناشی از خلا هویتی بود بنابراین تلاش کردیم در استان هویت ملی و مذهبی دانش آموزان را تقویت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: انقلاب ما یک رویداد تربیتی است لذا اگر به خوبی به سمت تربیت انقلابی دانش آموزان برویم جوانانی در سطح جوانان ارزشی اول انقلاب تربیت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: عمده مدارس تربیت محور ما مدارس غیر دولتی استان هستند به عنوان مثال مدرسه رهپویان وصال بالاترین آمار و با شکوه ترین اعتکاف دانش آموزی را داشتند.

عسکری مدارس غیر دولتی را پیشرو در کارهای فرهنگی و مقابله با ناهنجاری ها بر شمرد و افزود: همه باید تلاش کنیم و دقت کنیم در شرایط فعلی مبانی تربیتی را تقویت کنیم و زمینه تربیت عبد صالح را فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha