• شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402020603120
  • خبرنگار : 50463

گفت‌وگوی ایسنا با برترین دروازه‌بان آسیا

میرجلیلی: قول می‌دهم قهرمان المپیک ساحلی شویم/ هدفمان قهرمانی در جام جهانی است

میرجلیلی: قول می‌دهم قهرمان المپیک ساحلی شویم/ هدفمان قهرمانی در جام جهانی است

سیدمهدی میرجلیلی یک ماه قبل به عنوان دروازه‌بانی جوان در درون دروازه تیم ملی فوتبال ساحلی ایران ایستاد و حضورش نوید حضور یک دروازه‌بان مطمئن را در سال‌های آینده برای فوتبال ایران می‌دهد.

به گزارش ایسنا، «سید مهدی میرجلیلی» از ۱۰ سال پیش در زمین ساحلی محله محمودآباد شهر یزد رشته فوتبال ساحلی را شروع کرد و حال در سن ۲۳ سالگی به عنوان بهترین گلر آسیا از سوی AFC در مسابقات قهرمانی آسیا شناخته شده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فراز و نشیب های این رشته ورزشی می‌گوید.

ببینید

تندیس بهترین دروازه‌بان آسیا ارزشمندترین افتخارم است

سال ۱۳۹۹ در انتخابی تیم ملی «ب» فوتبال ساحلی شرکت کردم و به لطف خدا توانستم در آن انتخابی نمایش خوبی را از خودم به اجرا بگذارم و با نظر کادر فنی به تیم ملی «الف» ملحق شوم و هم اکنون نیز  نزدیک به دوسال است که مسئولیت سنگربانی از تیم ملی بزرگسالان بر عهده من است و در این دوسالی که لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگسالان نصیبم شده، توانستیم قهرمانی جام بین قاره‌ای و قهرمانی آسیا را به دست آورم و در این ۱۰ سال نیز سه‌ قهرمانی لیگ برتر بزرگسالان، پنج قهرمانی لیگ برتر امیدها و دو نایب قهرمانی بزرگسالان را به دست آوردم و همچنین ارزشمندترین افتخارم تندیس بهترین دروازه‌بان آسیا است که خدا را شکر توانستم با کمک بچه‌های تیم و اعضای کادر فنی به دست بیارم.

به بزرگترهای تیم مدیونم

در این مدتی که به عضویت تیم ملی بزرگسالان در آمدم با کمک آقایان «پیمان حسینی» و «حمید بهزادپور» و مجموعه کادرفنی و پیشکسوتان تیم به جایگاه خوبی رسیدم و قطعا اگر این حمایت‌ها نبود چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

جام جهانی حساس‌ترین مسابقه پیش روی ما است

اولین مسابقه مهم و حساس ما در سال جدید مسابقات مقدماتی المپیک ساحلی است که نزدیک به یک ماه دیگر برگزار خواهد شد و پس از آن المپیک ساحلی داریم که در مرداد ماه به میزبانی کشور اندونزی برگزار خواهد شد و مهم‌ترین مسابقه پیش روی ما مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی است که به میزبانی کشور دبی برگزار خواهد شد.

میرجلیلی: قول می‌دهم قهرمان المپیک ساحلی شویم/ هدفمان قهرمانی در جام جهانی است

از همین جا قول مدال می‌دهم

قطعاً و صددرصد از همین‌جا قول می‌دهم که با وجود این کادر فنی و این بازیکنان و با همدلی که در تیم به وجود آمده است قهرمانی مقدماتی المپیک ساحلی را به دست می‌آوریم و همچنین قهرمانی المپیک ساحلی را به دست می‌آوریم و با همین روحیه مضاعف برای کسب مقام قهرمانی در جام جهانی پا به میدان خواهیم گذاشت.

امیدوارم به فینال جام جهانی برویم

خدا رو شکر نسل جوان تاثیر خوبی روی عملکرد تیم ملی گذاشته ان‌شاءالله که بتوانیم با کمک مسئولان و دعای مردم و مهم‌تر از همه با کمک خدا بتوانیم به جمع چهار تیم برتر جهان صعود کنیم و به فینال مسابقات برسیم. 

میرجلیلی: قول می‌دهم قهرمان المپیک ساحلی شویم/ هدفمان قهرمانی در جام جهانی است

زندگی قهرمانی، سخت یا آسان؟

وضعیت معیشتی بازیکنان فوتبال ساحلی خیلی سخت و خارج از تصورات است و تمام امیدمان به قراردادهای ناچیز باشگاهی است اما خدا را شکر که باشگاه مقاومت گلساپوش یزد به سبک یک باشگاه اروپایی از بازیکنان حمایت می‌کند و از لحاظ مالی نیز تا جایی که بتواند تمامی بازیکنان را حمایت می‌کند، اما سقف قرارداد در فوتبال ساحلی ایران خیلی کم است از سوی دیگر زندگی در ورزش قهرمانی واقعاً سخت است چرا که در شبانه روز در سه نوبت تمرینی در مجموع نزدیک به ۱۰ ساعت تمرین سخت داریم.

حمایت‌های مسئولان چگونه است؟

فدراسیون فوتبال برای اهدای پاداش قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا قول‌هایی را داده است که تاکنون به آن عمل نشده اما قرار بر این شده است که تا آخر اردیبهشت ماه پاداش‌ها پرداخت خواهد شد. متاسفانه مسئولان استان یزد پس از قهرمانی در آسیا به غیر از رئیس هیات فوتبال استان و مشاور مدیرکل ورزش و جوانان استان هیچکس به استقبال ما نیامد و حتی حاضر به یک ارسال پیام تبریک نشدند که ذره‌ای دلگرمی را در وجود ما به ارمغان آورد.

میرجلیلی: قول می‌دهم قهرمان المپیک ساحلی شویم/ هدفمان قهرمانی در جام جهانی است

تغییر و تحوالات در تیم خوب است یا بد؟

ذات هر رشته ورزشی این است که حضور بازیکنان در هر پستی و با هر افتخاری ابدی نیست و نوبت به بازیکنان جوان هم خواهد رسید که خدا را شکر اکنون این اتفاق افتاده و بازیکنان جوان و تازه نفس در ترکیب تیم ملی فیکس شدند و پا به توپ شدند که ناگفته نماند خیلی از بزرگ‌ترهای تیم با دل و جان تجربیات خودشان در اختیار جوان‌ترهای تیم گذاشتند تا امروز این تیم به این جایگاه رسیده است.

جایگاه فعلی خودم را مدیون خانواده‌ام هستم

خانواده و پدر و مادرم با تمام وجود به من کمک کردند و در همه شرایط حامی و پشتیبان من بودند و قطعا اگر حمایت آن‌ها نبود من الان در چنین جایگاهی نبودم.

میرجلیلی: قول می‌دهم قهرمان المپیک ساحلی شویم/ هدفمان قهرمانی در جام جهانی است

میرجلیلی: قول می‌دهم قهرمان المپیک ساحلی شویم/ هدفمان قهرمانی در جام جهانی است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha