• پنجشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402020703676
  • خبرنگار : 71496

آزمایش موشکی مقاومت در غزه/ اذعان اسرائیل به ناتوانی در مهار موشک‌ها

آزمایش موشکی مقاومت در غزه/ اذعان اسرائیل به ناتوانی در مهار موشک‌ها

در حالی که مقاومت غزه آزمایش موشکی دیگری را انجام داد، یک مقام عالی رتبه رژیم صهیونیستی به ناتوانی این رژیم در مهار غزه و یافتن راه‌حلی فوری برای این موشک‌ها اذعان کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نیروهای محور مقاومت در نوار غزه امروز پنج‌شنبه با شلیک چند موشک جدید به سمت دریای غزه، آزمایش دیگری انجام دادند.

مقاومت غزه در آزمایش امروز صبح خود چهار موشک را از پایگاه‌هایش به سمت دریای غزه شلیک کرد که صدای آن در شهر غزه شنیده شد.

مقاومت غزه در طول چند هفته گذشته چندین آزمایش موشکی انجام داده که رژیم اشغالگر نیز آنها را رصد کرد، در یکی از این آزمایش‌ها، سامانه موسوم به "گنبد آهنین" یک فروند پهپاد مقاومت فلسطین را هدف قرار داد و پس از آن مدعی شد که "این پهپاد در حال نزدیک شدن به مرزهایش بوده است".

با وجود برقراری آرامش با مداخله میانجی‌ها، مقاومت فلسطین جهت آمادگی برای هرگونه حالت فوق‌العاده‌ای این آزمایش‌ها و تمرینات را انجام می‌دهد، به ویژه که رژیم صهیونیستی به تازگی رزمایش‌های خود را در مناطق غلاف غزه تکرار کرده است.

اما روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" به نقل از ژنرال الیغازر تولیدانو، فرمانده منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی نوشت، ارتش با توجه به افزایش جمعیت ساکن نوار غزه، توان مهار کردن این منطقه را ندارد.

ژنرال تولیدانو اذعان کرد: امکان مهار نوار غزه که تعداد سکنه آن به دو میلیون تن رسیده، وجود ندارد.

این مقام ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه نیز تاکید کرد: امکان مهار غزه وجود ندارد و سال‌ها محاصره آن تاثیر منفی بر امنیت اسرائیل گذاشته است.

او در ادامه گفت: استراتژی که در حال حاضر در مورد غزه دنبال می‌شود، دو رکن اساسی دارد، یکی تضمین امنیت برای طولانی‌ترین زمان ممکن در کنار "بهبود زندگی ساکنان" و دیگری "تضمین محروم کردن حماس از توانمندی‌های نظامی‌اش بدون تضعیف تشکل‌های غیرنظامی" است.

فرمانده منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه نیز مدعی شد، "هدف اصلی نیروهای ارتش سلب توانمندی‌های نظامی حماس با در نظر گرفتن شرایط غیرنظامیان است".

این نظامی اسرائیلی درباره آزمایش‌های موشکی مقاومت گفت: فرماندهی ارتش در حال حاضر تلاش می‌کند به راه‌حلی برای این موشک‌ها برسد اما این کار همانند مساله تونل‌ها به زمان نیاز دارد.

او افزود: پایان جنگ اخیری که ماه مه گذشته علیه غزه آغاز کردیم، در واقع آغاز رقابت توانمندی‌های نظامی میان ما و آنها بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha