• پنجشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402020703713
  • منبع : وزارت راه و شهرسازی

در سفر رئیس جمهور انجام شد

واگذاری زمین رایگان به سه خانواده با فرزند ۴ قلو در خوزستان

واگذاری زمین رایگان به سه خانواده با فرزند ۴ قلو در خوزستان
عکس آرشیوی است

در جریان سفر رئیس جمهور به استان خوزستان سه قطعه زمین رایگان به سه خانوار دارای فرزندان چهار قلو در شهرهای گتوند، حمیدیه و دزفول اهدا شد.

به گزارش ایسنا، وزارت راه و شهرسازی در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان و در راستای قانون خانواده و جوانی جمعیت، سه قطعه زمین رایگان را به سه خانوار دارای فرزندان چهار قلو در استان خوزستان اهدا کرد. این واگذاری‌ها در سه شهر گتوند، حمیدیه و دزفول انجام شد.

ارسلان مالکی - سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این خبر گفت: این واگذاری بر اساس قانون جوانی جمعیت صورت گرفته است. بر اساس تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۱۴۰۲ به منظور حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین و یا واحد مسکونی به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های صاحب فرزندان چهارقلو و یا بیشتر اختصاص دهد.

در این نشست سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، حسین مذنب مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و مسعود رهنما رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن حضور داشتند.

پیش از این هم در استان هایی از جمله آذربایجان شرقی، زنجان، یزد و گلستان واگذاری زمین یا واحد مسکونی رایگان به خانواده های دارای فرزند چهار قلو انجام شده بود.

دولت همچنین به خانوارهایی که فرزند سوم و بیشتر آنها پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آبان ماه ۱۴۰۰  به دنیا آمده زمین یا واحد مسکونی با مساحت حداکثر ۲۰۰ متر با نرخ دولتی واگذار می‌کند. آیین‌نامه این طرح، شهریور ۱۴۰۱ به تصویب  هیات وزیران رسید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۶ ۱۰:۲۷

سلام یعنی من چهارفرزند دارم که فرزند آخر‌۱۴۰۰فروردین ماه متولد شده زمین تعلق نمی‌گیرد

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۸ ۱۷:۰۹

ن دیگه نمیگیره دو سه ماه دیگه دیرتر باید میومد دنیا