• پنجشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402020703793
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس کمیسیون بهداشت شورای رشت:

لندفیل جدیدی برای زباله در گیلان تعیین شود

لندفیل جدیدی برای زباله در گیلان تعیین شود

ایسنا/گیلان رئیس کمیسیون بهداتش شورای رشت با اشاره به وضعیت لندفیل سراوان، گفت: لندفیل جدیدی در استان برای زباله باید تعیین شود؛ هم اکنون کود آلی نیز پر از زباله شده و بوی بد زباله تا مسکن مهر نیز می آید.

حسن کریمی کرنق امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از لندفیل سراوان، با بیان اینکه اقدامات مناسبی در لندفیل سراوان صورت گرفته است، یادآور شد: در هیچ دوره ای به اندازه امروز در سراوان کار نشده است و همه به خوبی به یاد دارند که چند سال پیش نمی شد بدون چندین ماسک در اینجا حضور پیدا کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت بر لزوم هماهنگی بین مسئولان استانی تاکید کرد و افزود: لندفیل جدیدی برای زباله باید تعیین شود؛ هم اکنون کود آلی نیز پر از زباله شده و بوی بد زباله تا مسکن مهر نیز می آید.

وی با اشاره به رهاشدگی زباله در اکثر روستاهای گیلان، یادآور شد: استانداری باید لندفیل جدید را مشخص کند و مهم تر از همه این است که مکان جدید از لحاظ زیرساختی مهیا شود.

این عضو شورای رشت با تاکید بر اینکه شرکت طرف قرارداد شهرداری جهت پیشبرد امور نیاز به شن و مصالح دارد و این در حالی است که تامین این حجم از شن به منابع طبیعی و شرایط اکوسیستمی ما آسیب جدی وارد می‌کند، افزود: به همین دلیل بر این باوریم ریجکت یا برگشتی ما باید به سراوان برده شود تا مرحله به مرحله و بر اساس قرارداد تنظیمی شرکت کارها انجام شود.

مهیار سماکچی، عضو دیگر شورای شهر رشت نیز با تاکید بر اینکه در دوره های گذشته وعده های بدون پشتوانه ای داده شده و برخی اظهارات غیر کارشناسی مطرح کرده بودند، یادآور شد: از شهرستان های مختلف زباله به سراوان می آید و وظیفه کل استان این است که به شهرداری رشت کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت کود آلی تکمیل شده و حتی برای ۱۰ روز آینده نیز ظرفیت ندارد، تصریح کرد: از هر ۱۰۰۰ تن زباله ریجکت آن ۴۰۰ تن است و برای ۶۰ درصد باقیمانده باید مکانی جهت دفن زباله فراهم شود.

سماکچی با تاکید بر لزوم پرهیز از رویکرد احساسی نسبت به موضوع زباله و پسماند تاکید کرد: نمی توان با موضوع زباله برخورد انتخاباتی کرد و بدین گونه مشکل گیلان رفع شدنی نیست.

این عضو شورای رشت با بیان اینکه لندفیل سراوان تنها مشکل رشت نیست، متذکر شد: همه ما وظایفی بر عهده داریم و استانداری گیلان نیز باید جایگاه جدیدی را معرفی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha