• جمعه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402020803918
  • خبرنگار : 50491

معاون صنایع عمومی وزارت صمت خبر داد؛

احیاء ۳ هزار واحد صنعتی راکد/ شرط بهره‌مندی از سهمیه مواد اولیه

احیاء ۳ هزار واحد صنعتی راکد/ شرط بهره‌مندی از سهمیه مواد اولیه

ایسنا/گلستان معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از بازگشت سه هزار واحد صنعتی به چرخه تولید خبر داد.

محمدمهدی برادران شامگاه پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دلایلی که در سال گذشته رشد تولید را به دنبال داشته تسهیل در تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی بود که امیدواریم امسال هم با همراهی واحدهای بزرگ شاهد تحقق رشد تولید باشیم.

وی با بیان اینکه آمار مواد پلیمری و شیمیایی که سال گذشته در بورس کالا مبادله شد نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳۳ درصد رشد داشت، افزود: این مهم نشان‌می‌دهد تامین مناسب مواد اولیه واحدهای تولیدی در رشد تولید موثر خواهد بود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: رویکرد ما این است که در رقابت‌پذیری اقتصاد تولید کشور بیش از اینکه در حوزه رقابت به محدودیت توجه کنیم تسهیل‌گیری در حوزه مواد اولیه و ایجاد شرایط مطلوب کسب‌وکار را در دستور کار خود قرار دهیم.

برادران با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر برای تسهیل در تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی اظهار تولید است، از ابتدای امسال تولیدکنندگانی که تولید خود را در سامانه جامع تجارت اظهار کنند به همان‌ میزان سهمیه مواد اولیه می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سهمیه مواد اولیه برای واحدهای تعطیل و بدون اظهار تولید حذف خواهد شد، تصریح کرد: فرایند اظهار تولید که از ابتدای امسال در حال اجرا است به توزیع عادلانه مواد اولیه به واحدهای تولیدی فعال کمک می‌کند.

به گفته معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ اولویت توزیع سهمیه‌ای مواد اولیه و اعطای تسهیلات با واحدهای تولیدی است که در فرایند رشد تولید آمار بیشتری را ثبت کرده و عرضه بیشتری در سامانه شفاف ارزی کالا داشته باشند.

برادران تاکید کرد: در یک سال و نیم گذشته با حجم بالایی از واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در سراسر کشور مواجه بودیم که ایجاد ستاد ویژه‌ای در صنعت، معدن و تجارت و دولت با هدایت معاون اول رئیس جمهور شکل گرفت و اقدامات خوبی برای بازگشت به چرخه تولید واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل انجام شد.

وی با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته بالغ بر سه هزار واحد راکد در حوزه واحدهای صنعتی فعال شد، خاطرنشان کرد: استان گلستان نیز واحدهای نیمه‌فعال و تعطیل بیشتری را در مقایسه با سرانه کشور داشت که با تدابیر استاندار گلستان و تلاش اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت گلستان واحدهای متقاضی بازگشت به عرصه تولید شناسایی شده و اقدامات مختلف برای رفع چالش‌های آنها انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha