• جمعه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402020804005
  • خبرنگار : 30147

رئیس بنیاد مسکن زبرخان:

زلزله ۴.۲ ریشتری به یک باب منزل روستایی زبرخان خسارت وارد کرد/زبرخان روی گسل گرینه است

زلزله ۴.۲ ریشتری به یک باب منزل روستایی زبرخان خسارت وارد کرد/زبرخان روی گسل گرینه است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان زبرخان گفت: در پی وقوع زلزله صبح امروز زبرخان خسارت جزئی به یکی از منازل  روستای چناران این شهرستان وارد شده است.

غلامرضا رستم‌نیا در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: پس از وقوع زمین‌لرزه ۴.۶ ریشتری صبح امروز شهرستان زبرخان بلافاصله تیم‌های ارزیاب و گروه‌های پیشرو به مناطق مورد نظر اعزام شدند.

وی عنوان کرد: بر اساس گزارش‌هایی که از دهیاری‌های روستاهای مختلف به دست ما رسیده و بازدیدهای میدانی که توسط نیروهای هلال‌احمر و گروه‌های پیشرو انجام شده هیچ‌گونه خسارتی مشاهده نشده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان زبرخان تصریح کرد: تنها یک مورد خسارت جزئی یکی از واحدهای مسکونی روستای چناران توسط دهیار گزارش داشته‌ایم که بررسی‌های لازم انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه واحدهای مسکونی بافت قدیمی شهر خرو بر روی گسل بزرگ گرینه قرار دارند، خاطرنشان کرد: علیرغم وجود گسل در منطقه اما تاکنون تنها ۱۷ درصد بافت روستایی شهرستان زبرخان مقاوم‌سازی شده است.

رستم‌نیا خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۳۷۵۰ واحد مسکونی روستایی شهرستان زبرخان ۲۳۳۹ واحد با شاخص ۱۷ درصد مقاومت سازی شده و هنوز ۸۳ درصد دیگر غیر مقاوم هستند.

وی بیان کرد: اگرچه سهمیه‌ها همه ساله بر اساس شاخص مقاوم‌سازی به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود، اما با توجه اینکه زبرخان از سال ۱۳۹۹ به شهرستان ارتقاء یافته و از نیشابور جدا شده شاخص مقاوم‌سازی پائین است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان زبرخان با اشاره به لزوم توجه ویژه به موضوع بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در مقابله با خسارت‌های زمین‌لرزه گفت: روستاییان شهرستان زبرخان می‌توانند از وام‌های بهسازی مساکن روستای بنیاد مسکن برای ساخت مسکن مقاوم استفاده کنند.

وی افزود: تلاش می‌شود در قالب طرح نهضت ملی مسکن بتوانیم برای شهرستان سهمیه بیشتری بگیریم و واحدهای روستایی را مقاوم‌سازی کنیم، تاکنون ۱۴۰۰ نفر در قالب مقاوم‌سازی مسکن روستایی و طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ثبت‌نام نموده‌اند که برای ۳۸۰ نفر سهمیه گرفته‌ایم و به بانک معرفی شده‌اند.

رستم‌نیا تصریح کرد: پارسال برای مقاوم‌سازی ۵۰۰ واحد مسکونی سهمیه داشته‌ایم که تاکنون ۳۸۲ مورد ابلاغ شده و امیدواریم تا پایان اردیبهشت‌ماه به طور کامل جذب شود، سهمیه امسال هم به مرور ابلاغ خواهد شد.

زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۴.۶ ریشتر در مقیاس امواج‌ درونی امروز شهرستان زبرخان در خراسان رضوی را لرزاند.

بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشور این زمین‌لرزه صبح امروز جمعه، ۸ اردیبهشت‌ماه در ساعت ۰۲:۰۹:۰۱ به وقوع پیوست.

این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین در ۳۲ کیلومتری قدمگاه، ۳۳ کیلومتری دررود و ۳۴ کیلومتری ملک‌آباد، خراسان رضوی رخ داده‌ است.

خوشبختانه زلزله صبح امروز خسارت جانی نداشته است. لازم است مردم نیز هوشیار بوده و از توجه به شایعات خودداری کرده و اخبار را فقط از منابع رسمی پیگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha