• جمعه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402020804008
  • خبرنگار : 80001

معاون وزیر راه و شهرسازی:

هزینه احداث مترو پردیس سنگین است

هزینه احداث مترو پردیس سنگین است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: درخصوص مترو پردیس باید برنامه، اهداف و هزینه طرح که بسیار قابل توجه است مورد بازنگری قرار گیرد و مصوبات لازم را از هیات دولت اخذ کنیم.

علیرضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بازنگری در مطالعات مترو شهر جدید پردیس، طرح جدیدی را مشاور پیشنهاد داده که به زودی در این زمینه جلسه‌ای برگزار و تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

وی افزود: هدف این است که در پردیس، خط قطار سبک شهری داشته باشیم و بعد از اینکه سیاست کلی و بحث هزینه‌های احداث این پروژه انجام شد کارها آغاز می‌شود. هزینه اجرای این طرح نیز بسیار قابل توجه است که باید مصوبات لازم را در هیات دولت اخذ کنیم.

بیشتر بخوانید

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت مترو شهر جدید پرند نیز گفت: تعهدی برای افتتاح یک لاین از خط مترو پرند داده‌ایم که ان شاءالله خردادماه امسال به این وعده عمل می‎کنیم.

جعفری تاکید کرد: با توجه به لزوم کیفیت خدمات‌دهی در این خط حتما خط دوم باید در دستور کار قرار گیرد و همزمان بخشی از زیرساختها به نتیجه برسد. پیمانکار طرح، دستور کارهایی ارایه کرده که امیدواریم افتتاح یک خط از مترو پرند را داشته باشیم و همزمان برای خط دوم اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره مترو هشتگرد گفت: مترو شهر جدید هشتگرد هم‌اکنون فعال است. اما اختلاف نظری در بحث هزینه‌ها با پیمانکار داریم که کارهای کارشناسی در این زمینه انجام شده است.

به گفته جعفری، در یک جلسه با حضور مدیران مربوطه و دکتر بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی، ضرایب تعدیل و مطالبات پیمانکاران را مورد بررسی قرار می‌دهیم و ان شاءالله در بحث سیگنالینگ مترو هشتگرد اقدامات لازم انجام می‌شود.

بنابراین گزارش، ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ طرح مترو شهر جدید پردیس با هدف اتصال این شهر به کلانشهر تهران به طول حدود ۲۵ کیلومتر با برآورد تقریبی ۴۰۰۰ میلیارد تومان به تصویب هیات دولت وقت رسید و قرارداد آن با پیمانکار منعقد شد. دوره مطالعات و اجرای طرح ۶۰ ماه برآورد شد اما به دلایلی هنوز وارد مرحله اجرا نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۸ ۱۵:۴۵

بااین وضعیت بد اقتصادی تا بیست سال دیگه مترو پردیس راه نمیفته میشه عین اتوبان کرج شمال که هنوز ده درصد اون تکمیل شده اونم توقسمت هموار نه کوهستانی

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۸ ۱۹:۰۶

... خیلی وقته راجب مترو پردیس برنامه ریزی شده ولی همش در حد حرف

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۸ ۲۰:۰۷

مترو کجا بود،، وقتیکه آپارتمان و برج اونم با بدترین فندانسیون و مصالح را دقیقا روی بدترین گسل‌ها درست کردن و خودشونم می‌دونن که قطعا زلزله بالای ۶.۵ ریشتری اونجا خواه اومد و دیگه چیزی باقی نخواهد ماند ، مترو هم نخواهد کشید و هر روز یک بهانه جدید میارن......

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۸ ۲۰:۵۵

کاش برای شهر جدید اندیشه هم خط مترو تصویب بشه وسریع تر راه اندازی بشه ....با توجه به جمعیت بالای اندیشه وترافیک خیلی سنگین اندیشه به تهران وبالعکس واقعا راه اندازی مترو برای شهر اندیشه لازم وضروری هست ...از مسئولان ذی ربط خواهش وتمنا داریم حتما یه فکری هم برای ما ساکنین اتدیشه بکنند ....همان طور که به شهرهای حدید دیگر مترو وصل شده وخواهد شد حق ما شهروندان اندیشه هم هست که از این امکانات برخوردار باشیم ....

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۸ ۲۱:۱۳

اصرار بر متروی پردیس به دلیل سرمایه گذاری سنگین برخی دوستان است وگرنه جایی مثل اندیشه که نقشه و دستورکار آن سالیان سال تهیه شده داره خاک میخوره

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۸ ۲۲:۵۰

کار بزرگ، مدیران بزرگ رو می طلبند. شما ... در ابتدا مترو پرند رو بعد از پانزده سال راه اندازی کنید بعد پروژه دیگه ای رو کلید بزنید

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۹ ۰۰:۰۰

به داد مردم برسید این مردم خیلی به این نظام این مملکت خدمت کردن ..پس یه جاهایی بهشون کمک کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۹ ۰۹:۵۳

سلام پنج سال است که در مورد مترو پردیس فقط حرف میزنید آیا کسی نیست به کار شما رسیدگی کند

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۹ ۱۱:۵۴

سلام. جانمایی شهر پردیس خصوصا فاز 11 بسیار اشتباه بوده چون روی گسل خطرناک وفعال زلزله قرار دارد واشتباه تر ازان کشیدن خط مترو با هزینه بسیار وحشتناک است.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۹ ۱۸:۳۷

متروی پردیس در حد حرفه من مون م چرا یه عده از الان ناراحت این طرح هستن مگه از جیب بابای شما میخواد پرداخت بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۹ ۱۵:۴۶

چراغ ها را در خانه خود روشن کنیم بهتر نیست