• جمعه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402020804064
  • خبرنگار : 50039

خطیب جمعه گرگان:

سرمایه‌گذاری در ارز، سکه، مسکن و خودرو زمینه ساز پیشرفت کشور نیست

سرمایه‌گذاری در ارز، سکه، مسکن و خودرو زمینه ساز پیشرفت کشور نیست

ایسنا/گلستان امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در ارز، سکه، مسکن و خودرو زمینه ساز پیشرفت کشور نیست، گفت: توسعه در نتیجه کار و تلاش مداوم و خستگی ناپذیر محقق می‌شود.

حجت الاسلام محمدقاسم لیوانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان با اشاره به برخی مناسبت‌های هفته پیش رو از قبیل روز جهانی کار و کارگر در ۱۱ اردیبهشت و هفته معلم در ۱۲ اردیبهشت، اظهار کرد: کار و تلاش سبب پیشرفت و تنبلی و بیکاری سبب ناخوشی جوامع می‌شود.

وی وقوع برخی رویدادها در اقصی نقاط جهان را عاملی بر پیشرفت کنونی آنها دانست و ادامه داد: آلمان یکی از کشورهایی جهان بود که شکست‌های مداوم آنها و از بین رفتن بسیاری از زیرساخت‌ها در جنگ جهانی دوم زمینه ساز توسعه و پیشرفت فعلی آن کشور در عصر حاضر شد.

امام جمعه موقت گرگان با تأکید بر اینکه امروز بسیاری از صنایع، ابزار و لوازم مورد نیاز دنیا به خصوص وسایط نقلیه و لوازم درمانی از آلمان تأمین می‌شود، افزود: این پیشرفت به جایی رسیده است که بسیاری از کشورها از جمله چین به آن حسادت می‌کنند.

وی توسعه سایر کشورها از قبیل هندوستان و ژاپن را ماحصل کار و تلاش مداوم و خستگی ناپذیر آنها عنوان کرد و گفت: قطعاً با سرمایه‌گذاری در ارز، سکه، مسکن و خودرو نمی‌شود زمینه پیشرفت کشور را فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لیوانی با انتقاد از شکل سرمایه‌گذاری ابربدهکاران بانکی در ارز، سکه و سایر حوزه‌ها، خاطرنشان کرد: به دست آوردن سودهای کاذب توسط برخی‌ها به نفع کشور نیست و خوشبختی و سعادت را در پی ندارد.

وی با اشاره به سالروز شهادت استاد و علامه زمان مرتضی مطهری تصریح کرد:‌ این شخصیت وارسته در مدت زمان عمر خود آثار بسیار ارزشمند و ماندگاری را در حوزه‌های مختلف برای بشریت به یادگار گذاشته است.

خطیب جمعه گرگان با بیان اینکه به شهادت رساندن اینگونه شخصیت‌های برجسته و عالم از روی جهل برخی از انسان‌ها است، توضیح داد: نمونه‌ای از این جهل را در به شهادت رساندن آیت الله عباسعلی سلیمانی در شهر بابلسر شاهد بودیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود از گرانی‌های روزافزون انتقاد و اضافه کرد: در این میان یک عده سودجو که به فکر مردم نیستند زندگی را برای دیگران سخت کرده‌اند و باید به فکر تأمین نیازهای مردم باشیم تا آنها امیدوارتر باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha