• جمعه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402020804222
  • خبرنگار : 50225

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان عنوان کرد

بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان بدهی حق آلایندگی نفت در خوزستان

بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان بدهی حق آلایندگی نفت در خوزستان

ایسنا/خوزستان رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با تاکید بر پرداخت حق آلایندگی خوزستان گفت: حق آلایندگی خوزستان ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و دولت این رقم را به خوزستان بدهکار است.

قاسم ساعدی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان که شامگاه جمعه (۸ اردیبهشت‌ماه) با حضور رئیس جمهور در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه یقینا مشکلات‌ را نمی‌شود اینجا مطرح کرد، اظهار کرد: مجمع نمایندگان خوزستان، علمای خبرگان رهبری و استاندار خوزستان از رئیس‌جمهور درخواست دارند جلسه‌ای با حضور آقای منصوری معاونت اجرایی رئیس‌جمهور داشته باشند تا مصوبات سفر و نتایج آن مرور شود و به نتیجه برسیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه حق خوزستانی‌ها این است که طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری که موجب بهره‌مندی همه خوزستانی‌ها می‌شود، پیگیری شود نیز گفت: خوزستان قطب کشاورزی ایران است و از خوزستان به عنوان انبار گندم خاورمیانه یاد می‌شود و می‌تواند در خودکفایی بسیار مؤثر باشد.

طرح‌های آبرسانی کوثر و فدک انجام شود

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با تقدیر از رئیس جمهور و وزیر نیرو بابت طرح آب غدیر، گفت: کارهای شبانه‌روزی و جهادی دولت موجب شده مردم از آب غدیر استفاده کنند اما پایداری آب غدیر در خرمشهر، آبادان و شادگان و قسمتی از اهواز همت رئیس جمهور را می‌طلبد و امیدواریم کار به اتمام برسد و طرح‌های آبرسانی کوثر و فدک برای مناطق شمال و شرق خوزستان انجام شود.

ساعدی با اشاره به مشکل اشتغال در خوزستان، گفت: از رئیس‌جمهور می‌خواهیم به دستگاه‌های اجرایی دستور صریح و قاطعی بدهد تا از نیروهای بومی خوزستان برای ظرفیت‌های این استان استفاده شود و نگذاریم این جوانان ولایت‌مدار، مرزدار و وفادار خوزستان خدای نکرده بدبین شوند.

وی با تاکید بر پرداخت حق آلایندگی خوزستان نیز عنوان کرد: حق آلایندگی خوزستان ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و دولت این رقم را به خوزستان بدهکار است و تاکنون حق خوزستان را نداده‌اند. دو قسط داده شد اما اگر در این سفر تنها این مبلغ تامین شود بسیاری از پروژه‌های خوزستان دیگر ناقص و نیمه‌تمام نمی‌مانند و می‌توان کار را تکمیل کرد.

ساعدی در پایان بر پیگیری تحقق مصوبات سفر هیات دولت به استان خوزستان توسط رییس جمهور تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha