• شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1402020904580
  • خبرنگار : 71631

کشف کشتی ۱۲۰۰ ساله از دل خاک!

کشف کشتی ۱۲۰۰ ساله از دل خاک!

باستان‌شناسان یک کشتی وایکینگی را از دل یک تپه خاکسپاری کشف کردند که پیشتر گمان می‌رفت تپه‌ای تُهی باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، ‌ براساس نتایج بررسی‌ها با استفاده از روش "رادار نفوذ به زمین‌"، یک تپه خاکسپاری عصر وایکینگ‌ها واقع در نروژ که مدت‌ها به عنوان یک تپه خالی شناخته می‌شد در حقیقت محل دفن بقایای یک کشتی بوده است.

این کشتی که بقایای آن هنوز زیر خاک مدفون است، در اواخر قرن هشتم میلادی، یعنی در اوایل «عصر وایکینگ» (۷۹۳ میلادی تا ۱۰۶۶ میلادی) دفن شده است.

این کشتی در حقیقت سومین کشتی دفن‌شده متعلق به اوایل عصر وایکینگ است که در سواحل جزیره «کارموی» واقع در جنوب‌غربی نروژ کشف شده است. این منطقه به عنوان محل احتمالی شکل گرفتن فرهنگ وایکینگ‌ها شناخته می‌شود.

«هارالد یکم»، ‌ نخستین پادشاه نروژ در یک ملک سلطنتی و در این منطقه زندگی می‌کرد. پیش‌تر، این منطقه مرکز قدرت سیاسی از عصر برنز تا قرون وسطی بود. به گفته باستان‌شناسان این منطقه به مدت سه‌هزار سال یک مکان مهم محسوب می‌شد.

کشف کشتی ۱۲۰۰ ساله از دل خاک!

این تپه خاکسپاری که با نام «Salhushaugen» شناخته می‌شود، ‌ نخستین‌بار در سال ۱۹۰۶ میلادی توسط یک باستان‌شناس نروژی کشف شد. این باستان‌شناس پیش از کشف تپه خاکسپاری مذکور، ‌ یک کشتی‌ دفن‌شده متعلق به سال ۷۹۵ میلادی را در نزدیکی این تپه و دیگر کشتی‌ دفن‌شدۀ مشهور متعلق به سال ۸۳۴ میلادی را در جنوب شرقی نروژ کشف کرده بود. با این حال با کشف تنها تعدادی تیر در تپه «Salhushaugen»، نا امید شده بود.

با این وجود، باستان‌شناسان امروزی با استفاده از رادار زمین‌نفوذ و بررسی دوباره این تپه موفق شدند بقایای کشتی دفن‌شده را زیر لایه‌ای از سنگ کشف کنند.

این احتمال وجود دارد که تپه «Salhushaugen»‌ که به نظر نمی‌رسد غارت شده باشد، ‌ محل دفن آثار تاریخی باشد که در سایر تپه‌های خاکسپاریِ مشابه کشف شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۰ ۱۱:۲۲

واکینگها قومی تورکتبار بودند که پایه گذار تمدن های نروژ و اسکاتلند و دانمارک و سوئد بودند واکینگ از ریشه فعل تورکی واقینغ یعنی مقیم سرزمین های برفی در نیم کره ی شمالی

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۲ ۱۱:۰۰

کلا از نظر شما حضرت آدم هم ترک بوده و جهان آفرینش بر پایه های اضلاع چهارگانه ترک بنا شده و عنصرهای شکل گرفته نیز از عناصر ترک بوده و به نوعی خداوند نیز ارتباط تنگاتنگی با ترک ها داشته و فرشتگان اعظم خداوند نیز ترک بوده اند بابا ول کنید این مزخرفات و مثه اینکه کلا تو و امثال تو مانند الهام دماغ وهم گرفته تون

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۴ ۱۷:۰۴

خخخخخخخخخ ایول خوب زدی توبرجک این جماعت

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۴ ۲۱:۴۹

خداوند اجدادت را بیامرزه 🙏🏼🙏🏻👃🏻

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۴ ۰۹:۳۹

محل دفن نیست این منطقه تمام زیر آب بوده و این کشتی غرق شده

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۴ ۲۱:۵۲

تحریف کنندگان تاریخ بشریت همین ترکها هستند

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۶ ۱۲:۲۱

حالا فکر کن همه دنیا ترک بودن، که چی بشود، چه تاج گلی به سر بشریت زده اند؟ به کجای بشریت می توان نازید، همش جنگ و خونریزی!