• شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402020905009
  • منبع : نمایندگی همدان

حاجی‌بابایی:

کار هست اما کارگر نیست/کار در کارخانه تورم را پایین می‌آورد

کار هست اما کارگر نیست/کار در کارخانه تورم را پایین می‌آورد

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نوع نگاهم تغییر کرده و می‌خواهم به مساجد بروم و به مردم بگویم جوانانتان را بیاورید کارخانه تا کار کنند چراکه کار فراوان است، کار هست اما کارگر نیست. کار یک نفر در کارخانه تورم را پایین می‌آورد و کار یک نفر در ادارات تورم را بالا می‌برد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در گردهمایی شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان همدان، با بیان اینکه کارهای بزرگی در شوراهای اسلامی انجام شده و در ادامه انجام خواهد شد، اظهار کرد: انبار غذای کشور و امنیت غذایی و مباحث استراتژیک با اهالی روستا و اعضای شوراها است و باید در نگاهمان به روستاها تجدیدنظر کنیم تا وضعیت بهتر شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات آب و فاضلاب حومه همدان فراهم شده است و نگاه‌ها باید تغییر پیدا کند، ادامه داد: نوع نگاهم تغییر کرده و می‌خواهم به مساجد بروم و به مردم بگویم جوانانتان را بیاورید کارخانه تا کار کنند چراکه کار فراوان است.

حاجی‌بابایی افزود: کار هست اما کارگر نیست، از ما مجوز خواستند تا کارگر از کشورهای دیگر بیاوریم اما لازم است فرهنگسازی کنیم که جوانان بدانند کارخانه هم جای کار کردن برای افراد تحصیل‌کرده است و هیچ مشکلی ندارد به طوریکه کار یک نفر در کارخانه تورم را پایین می‌آورد و کار یک نفر در ادارات تورم را بالا می‌برد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس مطرح کرد: پتروشیمی ابن سینای همدان با ۲۰ هزار میلیارد تومان به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

در ادامه فرماندار همدان با بیان اینکه در شهرستان همدان و در بخش مرکزی و قهاوند ۱۱۶ روستا داریم، گفت: روستاها جزء پایه‌های اساسی و اقتصادی استان هستند و کمتر روستایی را می‌بینیم که دچار مشکل خدماتی باشد.

مسلم مخفی با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به توسعه روستاها در دولت سیزدهم و سفرهای رئیس جمهور صورت گرفته است، تصریح کرد: حل مشکلات روستا باید مدنظر مسئولان و اعضای شورا باشد.

وی تأکید کرد: یکی از اقدامات خوب در بخش توسعه روستایی خدمات رسانی است به طوریکه در ۸۰ روستا مبلغ ۴۴ میلیارد تومان خدمات رسانی صورت داده‌ایم و در بخش راهداری شش پروژه با ۱۸ میلیارد تومان در روستاها تمام شده و در میان ۲۹۰ نفر در قالب شورای روستایی همدان که بین ۹ دهستان تقسیم شده‌اند، اقدامات خوبی انجام شده است.

فرماندار همدان بیان کرد: شورایی موفق است که به مسائل فرهنگی و فعال بودن مساجد، کتابخانه و کانون‌ها توجه جدی داشته باشد.

در ادامه امام جمعه همدان گفت: برای نخستین بار است که این جلسه با این تعداد و این حجم طی چند سال اخیر برگزار شده که این موضوع مبارک است.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با بیان اینکه تقویت اقتصاد روستا مشکلات فرهنگی و کشاورزی را برطرف می‌کند، مطرح کرد: مسأله کمبود آب روستائیان را آزار می‌دهد و باید مسئولان نسیت به این مسأله توجه لازم را داشته باشند چراکه برخی از روستاها مشکل آب شرب دارند.

وی بیان کرد: در استان نزدیک به ۲۰۰۰ روستا داریم و اگر بتوانیم در هر روستا ۱۰ زمین را رایگان به کسانی که مستأجر هستند اهداء کنیم، از آن ۵۰ هزار واحدی که در استان کم داریم، با این اقدام مشکل ۱۵ هزار نفر برطرف می‌شود.

شعبانی موثقی بیان کرد: در اوایل انقلاب ۷۰ درصد روستانشینی داشتیم و پس از انقلاب ۳۰ درصد روستانشینی داریم و باید به دنبال حل مشکل باشیم چراکه روستاها قوه محرک استان هستند.

وی مطرح کرد: آمار طلاق در برخی روستاها غیرقابل باور است، اختلافات خانوادگی و مشکلات معیشت مردم در گذشته در شوراها حل می‌شد و شورا در روستاها مرجع حل مشکلات مردم بود و با آبروداری و کدخدامنشی مشکل را حل می‌کرد که باید سبک قدیم را حفظ کنیم و بهبود یابد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان گفت: مشکلات فرهنگی روستاها با تأسیس خانه عالمان و روحانیان در روستاها و مناطق حل و مسجد تقویت می‌شود.

استاندار همدان نیز گفت: برگزیدگان، منتخبان و نخبگان روستاها به عنوان اعضای شورای شهر خدمات شایانی به روستاها می‌کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: پس از انقلاب کارهای بسیار بزرگی در روستاهای ما انجام شده است و مسئولان مجدانه پیگیر مسائل شهر و روستاها هستند.

وی تصریح کرد: فرق بین نظام مقدس جمهوری اسلامی و طاغوت این بود که نظام طاغوت بر مبنای حاکمیت فرد بود و یک نفر در رأس حکومتی که هیچ مشروعیتی نداشت، بر مردم حکومت می‌کرد اما در نظام ما روال این‌گونه نیست و نظام جمهوری اسلامی با اجزای مردمی و منتخب مردم امورات ملت را پیگیری می‌کنند، حتی رهبر فرزانه انقلاب هم با نظر منتخبان مردم انتخاب می‌شود چراکه در این نظام شورا یک اصل است.

قاسمی‌فرزاد در پایان مطرح کرد: شورا در روستا نهادینه‌تر بوده است و کارهای بسیار خوبی انجام داده و خواهند داد و بسیار در این راستا فداکاری می‌کنند و با این وجود انتظار داریم فعالیت‌های مسئولان و متولیان بیشتر شود.

به گزارش ایسنا، استقبال بسیار بالایی از این مراسم صورت گرفت و جمعیت زیادی از مسئولان و نمایندگان مردم شهر و روستا در جلسه حضور داشتند. در پایان این مراسم تعدادی از نمایندگان شورا توسط مسئولان مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۰ ۰۱:۱۴

در مورد کارگر که فرمودید بنده 40. سالمه هرجا میرم میگن ما سن بیست ساله می‌خوایم که مجبور شدم از همدان به کرمان برای کار برم مخصوصا کارخانه ها که سن پایین وبا حقوق هفت تومن الان مگر حقوق 7 تومنی وجود داره