• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402021005746
  • خبرنگار : 50201

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نوشهر:

ضرورت ایمنی در حین کار اولویت اصلی کارفرمایان است

ضرورت ایمنی در حین کار اولویت اصلی کارفرمایان است

ایسنا/مازندران رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نوشهر، گفت: حرکت پیشرو کارفرمایان برتر در حوزه فنی و ایمنی محیط کار نشان می‌دهد که به واقع شعار اول ایمنی، بعد کار را نه تنها سرلوحه کار قرار داده‌اند، بلکه مایلند شرایطی را فراهم آورند که سایر رشته‌های پرخطر نیز از فضای آموزشی مناسب بهره مند شوند.

آدینه عمویی در افتتاح نخستین نمایشگاه دائمی حفاظت فردی و مرکز آموزش ایمنی استان مازندران در شهرستان نوشهر با بیان اینکه هشتم اردیبهشت ماه مصادف با ۲۸ آوریل، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بوده است، اظهار کرد: روز تلاشگرانی که با روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر و متعهدانه در هر شرایطی، رسالت سنگین حفظ سلامت شاغلین را که زیربنای توسعه اقتصادی پایدار کشور هستند بر دوش می‌کشند.

وی افزود: جهادگرانی که با تمام توان خود در این راه کوشیده و با توان مضاعف در مسیر سلامت شاغلین به ویژه سلامت جامعه کارگری، دست از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

وی به نقش مهم  کارشناسان ایمنی در مراکز تولیدی و خدماتی اشاره کرد و گفت: این قشر توانسته‌اند فرهنگ ایمنی را ارتقاء بخشیده و به همین دلیل شاهد حوادث کمتری در حین کار هستیم.

ضرورت ایمنی در حین کار اولویت اصلی کارفرمایان است

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نوشهر ایجاد نمایشگاه دائمی لوازم حفاظت فردی و مرکز آموزش ایمنی که اولین بار در استان مازندران راه اندازی می‌شود را به عنوان گامی موثری در تحقق رسالت ارتقاء آموزش و ایمنی برشمرد و ادامه داد: برآورد تقریبی این مرکز حدود  ۲۰۰میلیون تومان است .

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، شعار" محیط کار ایمن و بهداشتی، حق اساسی نیروی کار" از سوی سازمان بین المللی کار انتخاب شده است که با تعامل کارگران و کارفرمایان و از طریق گفتمان سازی و همکاری با مسئولان ایمنی امکان پذیر خواهد بود.

در ادامه رستم زرودی فرماندار شهرستان نوشهر با اشاره به اهمیت آموزش جهت ایمنی در کار و حفاظت از سلامت کارگران گفت: بی شک مهم‌ترین موضوع در شروع هرکاری حفاظت فردی و آموزش کارگران است و باید توجه داشت هرگونه سهل انگاری منجربه پشیمانی در دراز مدت خواهد بود و این نمایشگاه می‌تواند فرصت خوبی به خصوص برای کارفرمایان صنایع و کارگاه های بزرگ و کوچک در شهرستان نوشهر باشد تا با بهره گیری از این فرصت مطلوب و آموزش کارگران در جهت حفظ و حراست از سلامت آنانی که در این شرایط سخت تحریمی در تلاش‌اند که با حفظ روند تولید و خدمت‌رسانی به جامعه، اقتصاد کشور را از گزند هرچه بیشتر محافظت کنند.

ضرورت ایمنی در حین کار اولویت اصلی کارفرمایان است

وی تاکید کرد: ضروری است با ارتقاء تاب‌آوری نظام‌های مدیریت ایمنی و توانمندی محیط‌های کاری در پیش‌بینی، آمادگی و در اولویت قرار دادن ایمنی و به حداقل رساندن آسیب های کارگاهی با آموزش و ایمنی لازم امنیت جسمی و سلامتی کارگران را تضمین نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha