• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402021005859
  • خبرنگار : 71469

/روایت روز/

پرسپولیس و استقلال گریختند، تکلیف ساپینتو مشخص شد!

پرسپولیس و استقلال گریختند، تکلیف ساپینتو مشخص شد!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آن‌ها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی قرار است به مصاف مدافع عنوان قهرمانی برود که یکی از برترین‌های بسکتبال جهان محسوب می‌شود. جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از جمعه، ۳ شهریور ۱۴۰۲ به میزبانی سه کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی آغاز می‌شود. قرعه کشی مسابقات در مانیل فیلیپین برگزار شد و براساس قرعه کشی انجام شده، تیم ملی بسکتبال ایران در گروه G با اسپانیا، برزیل و ساحل عاج همگروه شد. ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ نیز با اسپانیا همگروه بود. این دو تیم اصلی‌ترین رقبای ایران در این مسابقات هستند که عناوین مختلفی در قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک دارند.

۱۴ تیرانداز ایرانی در لیست جام جهانی باکو

در لیست ورودی نهایی منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی تیراندازی برای جام جهانی باکو نام ۱۴ تیرانداز ایرانی در دو رشته تفنگ و تپانچه دیده می‌شود. مسابقات تیراندازی جام جهانی باکو آذربایجان از ۱۸ تا ۲۵ اردیبهشت انجام می‌شود. در لیست ورودی نهایی منتشر شده در سایت فدراسیون جهانی نام ۱۴ تیرانداز ایرانی در دو رشته تفنگ و تپانچه به چشم می‌خورد. امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان، الهه احمدی، نجمه خدمتی، فاطمه امینی، فاطمه کرم‌زاده و ساینا تیموری در بخش تفنگ و محمدرسول عفتی، جواد فروغی، وحید گلخندان و سجاد پورحسینی، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی و زینب طوماری تیراندازانی هستند که نامشان در لیست نهایی ورودی این مسابقات در سایت فدراسیون جهانی درج شده است.

شرایط سقوط تیم‌های لیگ دسته دوم فوتبال

سازمان لیگ فوتبال شرایط سقوط تیم‌ها در لیگ دسته دوم را اعلام کرد. در فصل ورزشی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، تیم شهرخودرو مشهد به دلیل غیبت غیرموجه در دو مسابقه، از جدول مسابقات لیگ یک حذف و به دو رده مسابقاتی پایین‌تر سقوط کرد. از آن‌جایی که تیم ماشین سازی تبریز نیز در اول فصل مسابقاتی به دلیل عدم ثبت نام و عدم حضور در مسابقات از جدول مسابقات لیگ دسته دوم حذف شده، طبق دستورالعمل ارسالی پیش فصل که چهار تیم از لیگ دسته دوم سقوط می‌کنند و با توجه به موارد فوق و حذف دو تیم شهرخودرو (دو رده سقوط کرده از لیگ یک) و تیم ماشین سازی (به عنوان تیم چهاردهم گروه یک) این دو تیم به عنوان دو تیم سقوط کننده از لیگ دسته دوم محاسبه می‌شوند.

کارلسن پس از یک دهه قهرمانی شطرنج جهان را از دست داد

دین لیرن چینی موفق شد عنوان قهرمان شطرنج جهان را به نام خود کند. درجریان دیدارهای تکمیلی مسابقات قهرمانی شطرنج جهان، یان نپومنیشی از روسیه و دین لیرن از چین به مصاف هم رفتند که در آخر دین لیرن توانست با پیروزی در دیدار آخر سریع تایبریک عنوان قهرمانی شطرنج جهان را به دست بیاورد. مسابقات قهرمانی شطرنج جهان در ۱۴ دیدار کار خود را دنبال‌ کرد که شطرنج باز روس و چینی به تساوی ۷ بر ۷ دست یافتند تا کار برای تعیین قهرمانی به دیدار تکمیلی کشیده شود. این عنوان درحالی به دست آمد که مگنوس کارلسن قهرمان پیشین شطرنج جهان از حضور در این مسابقات انصراف داده بود.

استقلال با ساپینتو تمدید می‌کند

صبح امروز جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال با حضور کلیه اعضا، دبیر هیات مدیره و معاون حقوقی باشگاه استقلال برگزار شد. فرشید سمیعی، سخنگوی باشگاه استقلال در این‌باره گفت: در این جلسه پس از گزارش آقای کریمی به اعضا در خصوص پرداخت‌ها، در مورد مسائل مختلف و آخرین اتفاقات باشگاه تصمیم‌گیری به عمل آمد. پیرو پرداخت بدهی‌های خارجی تیم، همه تلاش ما این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطالبات کلیه اعضای محترم کادر فنی و بازیکنان ارزشمندمان را هم پرداخت کنیم. تلاش باشگاه این است که بتواند هرچه زودتر مطالبات باقی‌مانده بازیکنان و اعضای کادر فنی را پرداخت کند. با وجود مشکلاتی که تا الان بوده، کلیه اعضای تیم عملکرد بسیار مناسبی داشتند و باشگاه قدردان زحمات کلیه اعضای تیم استقلال است.

بایرن‌ صدر را از دورتموند پس گرفت

بایرن مونیخ با پیروزی که برابر هرتابرلین به دست آورد صدر جدول رده‌بندی را از بوروسیا دورتموند پس گرفت. در ادامه هفته سی‌ام رقابت‌های بوندسلیگا یک بازی برگزار شد.  در این بازی بایرن مونیخ در ورزشگاه خانگی خود از هرتابرلین پذیرایی کرد و توانست با دو گل به پیروزی دست پیدا کند. برای بایرن‌ مونیخ در این بازی گنابری و کومان در دقایق ۶۹ و ۷۹ گلزنی کردند.

یحیی هر دو جام را می‌خواهد

دیدار تیم‌های پرسپولیس و گل گهر با پیروزی سرخپوشان و صعود این تیم به مرحله‌ نیمه‌ نهایی به پایان رسید. تیم‌های پرسپولیس و گل گهر در دیداری از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با پیروزی دو بر یک شاگردان گل محمدی به پایان رسید تا سرخپوشان به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کنند.

کولاک شناگران ایران در ترکیه

در پایان رقابت‌ های بین‌ المللی شنا ترکیه سه شناگر ایران در ماده های ۵۰ متر آزاد، ۵۰ متر کرال پشت و ۱۰۰ متر پروانه موفق شدند با ثبت رکوردهای جدید بلیت مسابقات قهرمانی جهان را کسب کنند. در روز چهارم و پایانی از رقابت های شنای ترکیه عصر امروز (یکشنبه) ابتدا هومر عباسی، شناگر گرگانی تیم ملی ایران، موفق شد در ماده ۵۰ متر کرال پشت علاوه بر جابجایی رکورد این ماده ورودی مسابقات جهانی شنا ژاپن را کسب کند. عباسی با ثبت زمان ۲۵.۹۸ برای نخستین بار در تاریخ ایران زیر ۲۶ ثانیه ۵۰ متر پشت را شنا کرد. همچنین ابوالفضل سام با زمان ۲۶.۱۸ به کار خود پایان داد.

نظر پروین درباره یحیی، قلعه‌نویی، قلیچ و استقلال

اسطوره باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف از جمله حضور قلیچ، بازیکن سابق پرسپولیس در تمرین استقلال صحبت کرد. علی پروین، اسطوره باشگاه پرسپولیس پس از پیروزی این تیم مقابل گل‌گهر در جریان جام حذفی و صعود به مرحله نیمه نهایی گفت: یحیی عالی است. مگر بهتر از این هم می ‌شود؟ پرسپولیس در صدر جدول لیگ برتر است و همچنین بازی جام حذفی را پیروز شده است. او در خصوص رقابت پرسپولیس با گل‌گهر گفت: بازیکنان گل‌گهر بلند قد بود و از توپ‌های بلند استفاده می کردند.

قرعه‌کشی نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران

مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزار شد و چهار تیم حاضر رقیبان خود را در این دور از رقابت‌ها شناختند. با اتمام دور یک‌چهارم نهایی جام حذفی و صعود تیم‌های استقلال، هوادار، نساجی و پرسپولیس، قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی در ورزشگاه آزادی برگزار شد و چهار تیم پایانی این رقابت‌ها رقبای خود را شناختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha