• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402021106443
  • خبرنگار : 71560

آذری: «فاطمی‌امین» فردی پاکدست بود/ تحقق شعار سال به هم‌افزایی و اقدامات شجاعانه نیاز دارد

آذری: «فاطمی‌امین» فردی پاکدست بود/ تحقق شعار سال به هم‌افزایی و اقدامات شجاعانه نیاز دارد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای به دنبال ایجاد اختلاف بوده اما اکثریت مجلس با دولت برای تحقق شعار سال همراه خواهد شد.

علی آذری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس و ضرورت همدلی قوا برای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید، بیان کرد: وزارت صمت یکی از وزارتخانه های سنگین کشور است. ما از ابتدا هم معتقد بودیم هر کسی که تصدی این وزارتخانه را بر عهده می گیرد باید توانمندی خود را ارزیابی کند. خود آقای فاطمی امین بسیار آدم پاکدست و تلاشگری بود. انصافا هم مجلس در استیضاح قبلی به آقای فاطمی امین اعتماد کرد اما دیدیم که سعی کردند حواشی هم برای آن ایجاد کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: حوزه خودرو یکی از حوزه هایی است که ممکن است به وزیر آینده نیز صدمه وارد کند. امروز بحث خودرو مردم و اقتصاد را عاصی کرده است. مجلس نیز در حوزه خودرو دغدغه مند است. کشورهایی که منابع معدنی آهن و انرژی ارزان دارند در حوزه خودرو موفق هستند. به لطف حق نیز ما این ظرفیت ها را داریم اما یک کشوری مثل ژاپن ندارد و با مدیریت موفق توانسته مدل سازی کند. از نردبان مونتاژ بالا نرفت.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنده معتقدم خودروسازی در کشور ما ۴۰ سال پیش طفلی بود که ما هر نوع حمایتی از آن کردیم اما امروز این طفل خودخواه، بالغ نشد و امروز به همه ارکان کشور ضربه می زند. دولت باید تلاش کند تصدی گری خود را در حوزه خودرو کاهش دهد. بخش های خصوصی توانمند باید پای کار بیایند.  وزیر بعدی هم باید دقت کند که حوزه خودرو می‌تواند آسیب بدی به وزارتخانه وارد کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: از طرف دیگر همفکری و هم افزایی برای تحقق شعار سال بین مجلس و دولت مهم است. دولت و مجلس محکم با یکدیگر همکاری و تعامل دارند. روز گذشته شخص رئیس جمهور نیز در مجلس حضور یافتند. مجلس و دولت باید تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. عده ای به دنبال ایجاد اختلاف و فتنه گری هستند. صرف نظر از عده ای که هیجانی عمل می کنند اکثریت مجلس به طور قاطع با دولت برای مهار تورم و رشد تولید همراه خواهد شد.

آذری افزود: مهار تورم و رشد تولید یعنی پیشگیری از اختلاف و شکاف طبقاتی. یعنی پیشگیری از تبدیل شکاف طبقاتی به جنگ طبقاتی. باید شجاعانه شعارهای سال محقق شود. امروز در حوزه مدیریت مشکل داریم. مدیران ما شجاعانه پای عملیاتی کردن دستور سال نمی آیند. صرفا با تهیه بنر، شعار سال محقق نمی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha