• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402021206687
  • خبرنگار : 71533

سبحانی‌نیا: تلاش برای رفع کدورت‌ها از جامعه به دولت محدود نشود

سبحانی‌نیا: تلاش برای رفع کدورت‌ها از جامعه به دولت محدود نشود

نماینده سابق مجلس با استقبال از رویکرد رئیس‌جمهوری در تداوم عفو رهبری در جریان حوادث شهریور تا پاییز سال ۱۴۰۱، گفت: این اقدام و اقداماتی در امتداد آن که به نوعی بدل به مکمل و متمم آن شوند، قطعاً تقویت همدلی را به دنبال دارد و در رفع کدورت‌ها مؤثر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ابلاغ ضوابط بخشودگی یا تخفیف متناسب با وضعیت مشمولان افرادی که در جریان حوادث اخیر بر اثر رفتارهایی شغل و موقعیت‌شان دچار محدودیت یا ممنوعیت شده است، اظهار کرد: اصل این اقدام دولت به نگاه رهبری انقلاب بازمی‌گردد که با توجه به جایگاه و شأنی که در نظام جمهوری اسلامی برای رهبری وجود دارد، بر گسترش یک نگاه ملاطفت‌آمیز در مواجهه با افرادی که در جریان حوادث اخیر بازداشت شدند یا مدتی از محکومیت تعیینی خود را پشت سر گذاشتند، تاکید داشتند.

وی افزود: همین رویکرد رهبری انقلاب بود که به الگویی برای دولت هم بدل شد تا آنان هم با توجه به مسئولیت‌هایی که به عهده دارند و در جایگاهی نشسته‌اند که دست‌شان برای انجام برخی اقدامات این‌چنینی باز است طوری عمل کنند که رفتار و کردارشان مطابق با این الگوی ترسیم‌شده از سوی رهبری باشد و جامعه را به سوی نوعی وحدت و انسجام و امید به آینده سوق دهد.

نماینده سابق مجلس با بیان این‌که «مسئولان باید از هر فرصتی برای تقویت وحدت و همدلی در جامعه استفاده کنند»، یادآور شد: یکی از اقداماتی که می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد همین دستور اخیر رئیس‌جمهوری برای بخشودگی و تخفیف افرادی است که بر اثر رفتارهایی به محدودیت یا ممنوعیت‌هایی دچار شده‌اند. این اقدام و اقداماتی در امتداد آن که به نوعی بدل به مکمل و متمم آن شوند، قطعاً تقویت همدلی را به دنبال دارد و در رفع کدورت‌ها مؤثر است.

سبحانی‌نیا تاکید کرد: رفع کدورت‌ها از جامعه البته صرفاً نباید به دولت محدود شود و رؤسای سایر قوا و مجموعه‌های مرتبط به آن‌ها هم باید در همین مسیر گام بردارند و در جایگاه خودشان به فکر کم‌کردن فاصله‌ها باشند تا مردم هم این روند را به شکلی کلی در مجموعه قوای سه‌گانه مشاهده کنند و به عنوان یک سیاست تمام و کمال حاکمیتی با آن مواجه شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha