• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402021207041
  • خبرنگار : 71592

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی واشنگتن را به حمایت از اعتراضات علیه دولت متهم کرد

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی واشنگتن را به حمایت از اعتراضات علیه دولت متهم کرد

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی دولت آمریکا را به حمایت از اعتراضات علیه طرح اصلاحات قوه قضائیه متهم کرد؛ طرحی که دولت این رژیم می‌خواهد آن را تصویب کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، یاریو لِوین، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در فیلم ویدئویی لو رفته از صحبت او با فعالان سیاسی مذهبی این اظهارات را مطرح می‌کند که گزیده‌هایی از آن توسط وب‌سایت خبری واللا منتشر شد و لوین هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

لوین در این فیلم در مورد اپوزیسیون می‌گوید: آنها دادگاه و دادستان کل و رهبران اقتصاد را دارند و دولت آمریکا با آنها در این موضوع همکاری می‌کند. این از چیزهایی که سخنگویان دولت در آنجا می‌گویند مشخص است.

وی به شدت معتقد است که لایحه‌های اصلاحات قضایی باید تصویب شوند که موجی از اعتراضات را در چهار ماه گذشته در اراضی اشغالی به وجود آورده است.

لوین بر آمادگی خود برای «مبارزه برای طرح اصلاحات قضایی» تاکید کرد و اپوزیسیون را به دلیل عدم سازش در مذاکرات در مقر رئیس رژیم صهیونیستی سرزنش کرد و مدعی شد: ما باید به دنبال مصالحه باشیم.

پیش از این هم یائیر نتانیاهو، پسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اتهامات مشابهی را علیه دولت آمریکا مطرح کرد.

در آن زمان وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «این اتهامات کاملا نادرست است».

پس از انتشار این ویدئوی فاش شده، بنی گانتس، رهبر حزب مخالف "وحدت ملی"، اتهامات لوین را رد کرد و در جلسه حزب خود گفت که انتقاد وی از آمریکایی‌ها را نمی‌پذیرد و این موضوع که آمریکایی‌ها در این اعتراضات نقش داشتند «بی‌اساس و خطرناک» است.

گانتس همچنین گفت که مذاکرات بین دولت و اپوزیسیون در مورد اصلاحات قضایی به ویژه در مورد موضوع کمیته انتخاب قضات پیشرفت نمی‌کند.

رژیم صهیونیستی از بتدای سال جاری میلادی شاهد موجی از اعتراضات علیه قوانینی است که توسط دولت برای اصلاح قوه قضائیه اعمال شده است در حالی که مخالفان آن را کودتا علیه دموکراسی می‌دانند زیرا اختیارات دیوان عالی را که بالاترین مقام قضایی است، محدود می‌کند.

اما بنیامین نتانیاهو همچنان اظهارات خود را درباره تضعیف دستگاه قضایی تکرار کرد و بار دیگر مدعی شد که خواهان گفت‌وگو میان دولت و اپوزیسیون است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال دستیابی به توافق هستیم... با حسن نیت می‌توان به توافقاتی دست یافت، به مخالفان حمله کرد و گفت: "جای بحث و بررسی وجود دارد؛ اما شما فقط می‌گویید: نه، نه، نه."

نتانیاهو مدعی شد که دادگاه عالی همیشه مستقل خواهد بود؛ اما قادر مطلق نیست. این دادگاه نمی‌تواند به راحتی قوانین کنست را لغو کند و کنست هم نمی‌تواند تصمیمات دادگاه را با حداقل آرا لغو کند.

وی همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی برای "گسترش دایره صلح و فشار برای پایان دادن به درگیری با فلسطینی‌ها" تلاش می‌کند.

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون نیز اظهار داشت که "همه آنچه از ائتلاف دولتی خواسته می‌شود این است که رژیم صهیونیستی دموکراتیک باقی بماند و به قانون احترام بگذارد.

وی خطاب به دولت نتانیاهو افزود: "اگر مایلید برای اتحاد تلاش کنید، ما با هم می‌رویم و قانون اساسی را می‌نویسیم و آن را بر اساس اعلامیه استقلال قرار می‌دهیم؛ دولت یهودی دموکراتیک متحد."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۰۱

وقتی آب در لانۀ مورچه می افتد فریاد می زند که دنیا را سیل دارد با خود می برد..... شما خودتان با خودتان درگیر هستید به آمریکا گیر داده اید این نتیجۀ هیچ و پوچ بودن هیمنۀ پوشالی 70وچندسالۀ رژیم جعلی اسقاطیل است این درخت از درون پوسیده است و یک طوفان سخت( انتقام سخت)کمرش را خواهد شکست......

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۵۳

هر2 از یک کرباسید گوشت همدیگر را می خورید استخوان همدیگر را دور نمی اندازید...