• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402021207179
  • خبرنگار : 50613

مدیر نگارخانه رضوان مشهد:

نگارخانه‌ها در وضعیت خوبی قرار دارند

نگارخانه‌ها در وضعیت خوبی قرار دارند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر نگارخانه رضوان مشهد با اشاره به این‌که در زمان کرونا نگارخانه‌ها خیلی صدمه دیدند و عملا همه تعطیل شدند، وضعیت امروز نگارخانه‌ها را خوب توصیف کرد و گفت: وضعیت امروز نگارخانه‌ها خوب است و خوشبختانه در حال بازگشت به شرایط مطلوب هستیم.

محمود جمالی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نمایشگاه گروهی خوشنویسی نقطه سبز که در گالری رضوان مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: این نمایشگاه به درخواست بخش خصوصی و با ارائه آثاری از استاد قائم‌مقامی و هنرجویانشان از دوره ممتاز تا دوره استادی برگزار شده و مجموعا ۸۰ اثر به سبک‌های مختلف خوشنویسی که اکثرا سیاه‌مشق و به شیوه قدماست، در این نمایشگاه ارائه شده‌اند.

وی هدف از ارائه این آثار را به نوعی حمایت از هنرمندان بیان کرد و افزود: هدف دیگر آن شناساندن شیوه‌ها و سبک‌های مختلف خوشنویسی به مردم و روشن نگاه داشتن چراغ خوشنویسی و همچنین تجلیل از اساتیدی که توانسته‌اند چندین شاگرد را پرورش دهند و به مرحله استادی برسانند و از طرفی این رویدادها باعث می‌شود هنرمندان دور هم جمع شوند و پاتوق هنری پابرجا بماند و چراغش روشن شود.

مدیر نگارخانه رضوان در خصوص استقبال از این نمایشگاه تصریح کرد: معمولا استقبال از نمایشگاه‌های گروهی خیلی خوب است، افتتاحیه خیلی خوبی بود و از اساتید قدیمی و جدید انجمن خوشنویسان در افتتاحیه شرکت داشتند. ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت نیز ورکشاپی در نگارخانه رضوان برگزار خواهد شد که استاد قائم‌مقامی ضمن صحبت درباره شیوه قدما در خوشنویسی در دوره صفوی و قاجار به صورت عملی هم کارهایی هنری با همین مضمون را ارائه خواهند داد.

نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی استاد احمد قائم‌مقامی و جمعی از هنرجویان از شنبه، ۹ تا پنجشنبه، ۱۴ اردیبهشت‌ ماه، از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه رضوان مشهد برگزار می‌شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha