• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402021207180
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

اصفهان در نمایشگاه «نقش جان»

اصفهان در نمایشگاه «نقش جان»

ایسنا/اصفهان نمایشگاه «نقش جان» درحالی در دبیرخانه دائمی مجمع شهرداران آسیایی و با ارائه اسکیس‌هایی از بناهای تاریخی اصفهان به روز پایانی خود رسید که فرصت مناسبی برای تعاملات فرهنگی اصفهان با سایر شهرها محسوب می‌شد.

محمد سجاد حاجی محمدی، دراین‌باره به ایسنا گفت: مردادماه سال گذشته با حمایت اداره کل ارتباطات و روابط امور بین‌الملل شهرداری اصفهان و همچنین حوزه هنری این استان، نمایشگاهی با عنوان «خط و نقش فیروزه» شامل اسکیس‌های بناهای تاریخی در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد. بعد از آن و با توجه به اینکه برای گذراندن دوره سربازی به صداوسیمای تهران آمدم، تصمیم گرفتم که این نمایشگاه را به شکلی در تهران برگزار کنم تا فرصت خوبی برای تعاملات فرهنگی میان شهرداری اصفهان و شهرهای آسیایی ایجاد شود؛ ازاین‌رو با ارتباط و رایزنی‌های انجام‌شده، دبیرخانه دائمی مجمع شهرداران آسیایی با برپایی این نمایشگاه در این مکان موافقت کرد.

او با بیان اینکه نمایشگاه یادشده با عنوان جدید «نقش جان» در مجمع شهرداران آسیایی درحال برگزاری است، توضیح داد: این نمایشگاه، اولین و نخستین نمایشگاهی است که در دبیرخانه دائمی شهرداران آسیایی در باغ فردوس تهران برگزار شد و مشخص نیست که آیا در ادامه نیز نمایشگاهی در این مکان برپا خواهد شد یا خیر.

اصفهان در نمایشگاه «نقش جان»

این دانش‌آموخته مهندسی عمران اضافه کرد: آثار ارائه‌شده در نمایشگاه «نقش جان» که از هشتم اردیبهشت‌ماه آغازشده و تا امروز نیز ادامه دارد، شامل اسکیس‌ها و عکس‌هایی از ۵۲ بنای تاریخی شهر اصفهان ازجمله مسجد جامع عباسی، عالی‌قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله، سی‌وسه‌پل، پل خواجو، کاخ هشت‌بهشت، کلیسای وانک، مسجد جمعه، منار ساربان، منار امام علی و تعدادی دیگر است.

حاجی محمدی گفت: با توجه به اینکه همه آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه «نقش جان» که در دبیرخانه دائمی مجمع شهرداران آسیایی برگزارشده است در سال گذشته با حمایت شهرداری اصفهان خلق‌شده و به‌نوعی مالک آثار محسوب می‌شدند و همگی آثار نیز به بناهای تاریخی شهر اصفهان مربوط است؛ از سویی دیگر با توجه به اینکه هفته فرهنگی اصفهان در حال برگزاری بود، به همین دلیل به‌صورت رسمی از سوی دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی، از شهردار اصفهان و معاونان و مسئولان مختلف فرهنگی و هنری این نهاد برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آمد.

اصفهان در نمایشگاه «نقش جان»

او افزود: برگزاری این نمایشگاه در دبیرخانه دائمی شهرداران آسیایی در حالی بود که هیچ هزینه‌ای برای شهرداری اصفهان نداشت و حتی برگزاری آن‌هم با هماهنگی شهرداری به‌گونه‌ای تنظیم شد که در هفته فرهنگی اصفهان برگزار شود. متأسفانه علی‌رغم اینکه همگی این عزیزان دعوت را قبول کرده و زمان نیز با هماهنگی خودشان تنظیم شد، اما هیچ‌یک حضور نیافتند.

این طراح اضافه کرد: البته عدم حضور این عزیزان به اجرای نمایشگاه «نقش جان» آسیبی وارد نکرد، اما فرصتی محسوب می‌شد که شهرداری اصفهان بتواند با سفیران شهرهای خواهرخوانده خود گفت‌وگو و تعامل فرهنگی و بین‌المللی داشته باشد و شاید به‌اندازه همه اقداماتی که شهرداری اصفهان برای هفته فرهنگی ترتیب داده بود برای اصفهان بهتر و مؤثرتر و کاراتر بود. این در حالی بود که اگرچه موضوع نمایشگاه، اصفهان بود و هیچ‌یک از عزیزانِ فعال از اصفهان در آن حضور نیافتند، اما نمایشگاه مورد استقبال سفیران تعدادی از کشورها، مدیر امور بین‌الملل و سخنگوی شهرداری تهران و دبیرکل مجمع شهردارن آسیایی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha