• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402021307530
  • خبرنگار : 71660

زلنسکی از کاخ سفید انتقاد کرد

زلنسکی از کاخ سفید انتقاد کرد

ولودیمیر زلنسکی اظهار کرد، "از طریق رسانه‌ها از درز اسناد محرمانه پنتاگون مطلع شده و نارضایتی خود را از دولت آمریکا اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه با واشنگتن پست،گفت که او "مثل دیگران از طریق اخبار رسانه‌ها از این درز اطلاعات مطلع شده است".

رئیس جمهوری اوکراین افزود: "من از قبل هیچ اطلاعاتی از کاخ سفید یا پنتاگون دریافت نکردم... ما چنین اطلاعاتی نداشتیم... این قطعا بد است."

به گفته زلنسکی، عدم اطلاع او از درز اطلاعات از طریق مجاری دیپلماتیک به وجهه کاخ سفید و آمریکا لطمه می‌زند.

وی در ادامه افزود: این موضوع برای ما سود و فایده‌ای ندارد. این مساله برای اعتبار و شهرت کاخ سفید و حتی ایالات متحده منفعتی به دنبال ندارد.

طبق گزارش واشنگتن پست، برخی مقامات اوکراینی معتقدند که افشای این اسناد باعث می‌شود که دیگر اوکراین اطلاعات زیادی با آمریکا به اشتراک نگذارد.

در گزارش این روزنامه آمده است: برخی اسناد فاش شده پنتاگون نشان می‌دهند که ایالات متحده در حال جاسوسی از مقامات ارشد اوکراین است.

زلنسکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افشای این اسناد روابط آمریکا و اوکراین را لکه‌دار می‌کند، گفت: من نمی‌توانم در این خصوص نسبت به کشورمان خطر کنم. هر جا که بتوانم راحت و رک صحبت کنم، این کار را انجام می‌دهم. اما اکنون خطرات زیادی وجود دارد. اگر این جنگ، جنگ من علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بود، من به همه می‌گفتم که نظرم راجع‌ به این اسناد چیست؛ اما الان داستان کمی متفاوت است. ما همگی مسؤول هستیم.

او از اظهار نظر درباره صحت و سقم این اسناد فاش شده خودداری کرد؛ اما پذیرفته است که این اسناد فاش شده "می‌توانند درست و واقعی باشند."

پیش از این، گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن بودند که افشای اسناد طبقه‌بندی شده ایالات متحده که بخشی از آن وضعیت نیروهای اوکراینی را توصیف می‌کند، ممکن است در یک اتاق گفت‌وگو در یک پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب در اینترنت مطرح شده باشد.

دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) از دستگیری مظنون به افشای اسناد، جک تشیرا سرباز گارد ملی هوایی آمریکا خبر داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha