• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402021307689
  • خبرنگار : 71579

یک روزنامه لبنانی در گزارشی نوشت

سفر «تاریخی» رئیسی به سوریه

سفر «تاریخی» رئیسی به سوریه

یک رسانه عربی در گزارشی به سفر سید ابراهیم رئیسی به دمشق پرداخت و آن را تاریخی توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه لبنانی البناء در آستانه سفر رئیس جمهور کشورمان به دمشق نوشت که سفر سید ابراهیم رئیسی به دمشق تاریخی است و با این سفر فضای بهبودی سوریه تکمیل خواهد شد زیرا فضاهای به وجود آمده نشان می دهد که در روند بازگشت روابط کشورهای عربی و سوریه و روابط راهبردی میان تهران و دمشق هیچ گونه رقابتی وجود ندارد.

در این گزارش تاکید شده است که رویکردها درمورد اوضاع سوریه یکی شده است و آن رویکرد، افزایش عناصر قدرت برای طرح اقتصادی، نظامی و سیاسی دولت آن کشور است.

در بخشی از این گزارش آمده است که مسائل مذکور، موضوعات توافقاتی خواهد بود که در سفر ابراهیم رئیسی به دمشق تحت نظارت وی و همتای سوری اش بشار اسد میان دو کشور امضا خواهد شد.

این روزنامه همچنین نوشت که در این سفر به بخش اقتصادی و مشخصا مساله انرژی اهمیت زیادی داده خواهد شد و در کنار آن توافقات نظامی مهمی نیز امضا خواهد شد.

در بخش دیگر این گزارش به گفت‌وگوی سید ابراهیم رئیسی با شبکه لبنانی المیادین در آستانه سفرش به دمشق اشاره شده و آمده است که رئیسی در این گفت‌وگو تاکید کرد که روابط تهران و دمشق ثابت بوده و درحال گسترش است.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به سوریه بسیار استثنائی است و باید رژیم صهیونیستی را نگران کند به خصوص اینکه این اولین سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه بعد از سال ۲۰۱۱ به شمار می رود.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: آنگونه که به نظر می‌رسد رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه به دمشق خواهد رفت و این سفر دو روزه خواهد بود.

این شبکه با بیان این که رئیس جمهور ایران با بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه دیدار خواهد داشت، ادعا کرد که رئیسی در این سفر بازدید میدانی نیز خواهد داشت.

این شبکه صهیونیستی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران خواهان یکپارچه و متحد کردن محور ایران-حزب الله- حماس- جهاد اسلامی است و این امر باعث می شود که برنامه جدیدی درخصوص سیاست خاورمیانه پیاده کند.

محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور اخیرا در صفحه توییتر خود نوشت: «‏غرب آسیا یک دوره تحول ژئوپلتیک ۱۲ ساله به شدت پرتنش را طی کرده که پیروز قطعی آن جمهوری اسلامی ایران و بازنده قطعی آن آمریکاست. جشن پیروزی مقاومت، در سفر آیت الله رئیسی به سوریه برگزار خواهد شد.  رحمت الهی بر حاج قاسم شهید که به همه آموخت  قدرت در میدان تنها راه موفقیت دیپلماسی است.»

همچنین حسین اکبری،  سفیر ایران در سوریه روز دوشنبه در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت:« مایلم اعلام نمایم آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه؛ ۱۳اردیبهشت به دعوت رسمی دکتر بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه  در راس هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی به این کشور سفر خواهد کرد.»

به گزارش ایسنا، رئیسی و هیئت همراه، در سفر دو روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین رایزنی خواهند داشت.
علاوه بر این رئیس جمهوری اسلامی ایران در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور یافته و با آنان به گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد پرداخت.
دیدار و گفت‌وگو با ایرانیان مقیم و زیارت اماکن مقدسه سوریه از دیگر برنامه‌های سفر  رئیسی به سوریه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha