• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402021307795
  • خبرنگار : 90047

مظلومی: دوپینگ جودوکار کم‌بینا از سوی فدراسیون جهانی در حال بررسی است

مظلومی: دوپینگ جودوکار کم‌بینا از سوی فدراسیون جهانی در حال بررسی است

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان گفت: برای کاهش میزان محرومیت محمدرضا خیرالله زاده مدارک پزشکی او را به فدراسیون جهانی ارسال کردیم و منتظر هستیم تا ببینیم مستندات پزشکی او را قبول می‌کنند یا خیر.

محمدرضا مظلومی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت مثبت شدن تست دوپینگ محمدرضا خیرالله زاده جودوکار کم‌بینا مثبت ۱۰۰ کیلوگرم اظهار کرد: وی برای بچه‌دار شدن از یکسری داروهای درمانی استفاده کرده که متاسفانه چون فدراسیون را در جریان آن قرار نداده بود دوپینگ وی از سوی فدراسیون جهانی مثبت اعلام شد که البته هنوز حکم نهایی وی صادر نشده است.

وی گفت: ورزشکارانی که با چنین مشکلاتی مواجه هستند پیش از مصرف این گونه داروها فرم‌هایی را پر می‌کنند و در اختیار فدراسیون قرار می‌دهند تا فدراسیون جهانی را از مصرف این گونه داروها مطلع کنیم اما چون به ما اعلام نکرده بود و تاییدیه فدراسیون جهانی را نداشت دوپینگ او را مثبت اعلام کردند.

بیشتر بخوانید:

دوپینگ قهرمان پارالمپیک ایران مثبت شد

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان در پاسخ به این پرسش که آیا غیبت او در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان نیز به همین دلیل بوده است؟ تصریح کرد: فدراسیون جهانی بعد از مسابقات جهانی باکو این ورزشکار را برای شرکت در مسابقات داخلی و بین‌المللی محروم کرده است اما چون ما به این مساله اعتراض و مدارک پزشکی این ورزشکار را به فدراسیون جهانی اعلام کردیم هنوز حکم نهایی را اعلام نکرده و منتظر پاسخ فدراسیون جهانی هستیم تا ببینیم پس از بررسی مستندات پزشکی دوپینگ این ورزشکار را قبول می‌کنند یا خیر؟

مظلومی همچنین در ارزیابی از مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان، گفت: در این مسابقات با ۷ ورزشکاری که شرکت کرده بودیم با کسب ۳ مدال طلا و ۲ برنز اول شدیم و تیم های قزاقستان و ازبکستان در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. جودوکاران ما بعد از جهانی باکو در این رقابتها نیز عملکرد موفقی داشتند. تلاش بر این است که با افزایش امتیازات خود سهمیه‌های بیشتری را در پارالمپیک پاریس به جودوی نابینایان و کم‌بینایان اختصاص دهیم.

وی همچنین از اعزام ۴ رشته ورزشی فوتبال هفت‌نفره، گلبال، جودو و پاورلیفتینگ به مسابقات جهانی انگلیس در اواخر خرداد خبر داد و افزود: سعی داریم بعد از کسب بهترین نتیجه در این مسابقات سپس خود را برای بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین آماده کنیم. البته در هانگژو به جز این ۴ رشته در رشته‌های شنا، دوومیدانی و شطرنج نیز شرکت خواهیم کرد که بانوان تنها در گلبال، دوومیدانی و شطرنج در این بازیها حضور خواهند داشت.

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان همچنین از ایجاد یکسری تغییرات در کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال هفت نفره در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha