• پنجشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۱:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402021307901
  • خبرنگار : 71282

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

کارگر باید به خط تولید روی آورد نه تاکسی اینترنتی

کارگر باید به خط تولید روی آورد نه تاکسی اینترنتی

یک‌ مقام‌ مسئول کارگری معتقد است: تعیین دستمزد باید به‌گونه‌ای باشد که به رونق تولید بینجامد و کارگر به‌جای کار در تاکسی اینترنتی انگیزه کار در خط تولید را پیدا کند.

علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نامگذاری شعار سال اظهار کرد: اگر به کلیات نظام و شعارهای هر سال که مقام معظم رهبری ابلاغ و تعیین می‌فرمایند به شکل شایسته عمل شود، با مشکلات اقتصادی در بخش‌های صنعتی و تولیدی مواجه نمی‌شویم.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه شعار سال چشم‌انداز یک‌ساله کشور را در بخش‌های مختلف ترسیم می‌کند، افزود: باید سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به سمت و سوی مهار کردن تورم و کنترل قیمت‌ها در بازار و همزمان افزایش تولید حرکت کند.

اصلانی دستمزد را در انگیزه نیروی کار برای تولید با کیفیت موثر خواند و با اشاره به سهم دستمزد در قیمت تمام شده اظهار کرد: بر اساس محاسبات و آمارها دستمزد در قیمت تمام شده تولید سهم پایینی دارد و در ایجاد تورم چندان تاثیرگذار نیست. اگر حقیقتا دستمزد تورم‌زاست چرا افزایش نرخ کرایه‌ها و تعرفه‌ها موجب ایجاد تورم نیست؟

این مقام مسئول کارگری افزود: سال گذشته اعلام شد که افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد باعث تحمیل تورم به اقتصاد شده است و بلافاصله شایعاتی مبنی بر اخراج نیروهای کار شنیده شد اما شکر خدا نه تنها هیچ کارگری اخراج و بیکار نشد بلکه خطوط تولید با انگیزه نیروی کار رونق بیشتری گرفت.

وی ادامه داد: همان سال با وجود افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران، بسیاری از شهرک‌های صنعتی به دنبال جذب نیروی کار بودند. حتی در بنرها اعلام کرده بودند که دستمزدی بالاتر از حقوق مصوب وزارت کار با حق سرویس و سلف به کارگران پرداخت می کنند اما تعداد افرادی که مراجعه کردند، انگشت شمار بود و کارفرمایان نیروی مورد نیاز خود را نتوانستند جذب کنند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار در پایان با بیان اینکه تعیین دستمزد باید به گونه‌ای باشد که به رونق تولید بیانجامد نه ضد آن، اظهار کرد: کارگر باید انگیزه کار در خط تولید را داشته باشد تا به کار در تاکسی اینترنتی روی نیاورد. اگر توصیه‌های مقام معظم رهبری را هر سال آنطور که باید، اجرا می‌کردیم، امروز حداقل دستمزد کارگران به بالای ۱۰ میلیون تومان می‌رسید و فاصله‌اش با سبد هزینه معیشت کمتر می‌شد. در نتیجه ضمن افزایش قدرت خرید کارگر، تولید باکیفیت و بهره‌وری بنگاه‌ها را شاهد بودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۴ ۱۱:۴۸

با درود ایشان درست فرمودند. اگر دستمزد هارا با توجه به مدارک تحصیلی بالا ببرند و حقوق وزارت کار از۸ میلیون تکان بخورد و حضرات توقع نداشته باشند فردی که فوق لیسانس دارد با حقوق کارگر ششم ابتدایی کار یدی هم انجام دهد!!! حتما شاهد کاهش آمار بی کاری خواهیم بود! رانندگی اینترنتی تحصیلکردگان از سر ناچاری است نه تفریح!! البته وقتی نا امیدی را در جوانان تزریق می نمائید چه توقعی دارید!؟ برای خرید خودرو ملی، چینی پراید! باید۳۶ماه حقوق خود را پس انداز نمود! (با فرض اینکه ۱۰میلیون درآمد داشته باشند و قیمت خودرو ثابت بماند و فرد هم هوا بخورد! پوشاک و درمان و هزینه تردد و ... هم نداشته باشد!!) ودیگر اندکی فراهم نمودن نیاز اولیه زندگی

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۴ ۱۴:۰۰

قانون و شرایط استخدام و شرایط بیمه و گزینش های الکی او شرط سنی و غیره... اجازه کار کردن افراد را نمی دهد.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۴ ۱۷:۲۵

درآمد زیر خط فقر عادلانه نیست،دولت باید تلاش کند که در آمد اقشار مختلف جامعه به بالای خط فقر صعود کند۰

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۴ ۱۸:۳۲

باشه،به شرط اینکه همون‌طور که همه اجناس رو به قیمت جهانی به دلار محاسبه میکنید و به کارگر می فروشید حقوق رو هم به قیمت جهانی و دلار به به کارگر بدید

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۴ ۲۲:۳۱

گل گفتی اقای اصلانی الان تاکسی های اینترنتی با نرخهای بالا که دارند کسی برای ۷و۸تومن ماهانه کارنمیکند امسال هم که ۲۷درصد اضافه کردند دوماهه اخیر گرانی بیداد میکند بقول شما ربطی به حقوقها ی شاغل وبازنشسته ندارد

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۵ ۱۱:۰۵

وایضا تولیدکنندگان بخاطرقانون تاخیرتادیه همچنان درزندان باشند وزندگی وکاروکارخانه اشان بخاطر همان قانون ازهم بپاشد