• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402021307971
  • خبرنگار : 50356

مدیر عامل توانیر خبر داد

تولید ۵۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر توسط صنایع در ۱۴۰۱

تولید ۵۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر توسط صنایع در ۱۴۰۱

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت توانیر گفت: طی سال گذشته ۴۰۰ تا ۵۰۰ مگاوات برق نیروگاه‌های صنایع وارد مدار شده‌ و سرمایه‌گذاری برای تولید ۱۰ هزار مگاوات در حال انجام است.

آرش کردی امروز، ۱۳ اردیبهشت ماه، در بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی شده که مصرف برق در سال جاری ۷۲ هزار مگاوات برسد. البته تا ۷۳ هزار مگاوات نیز در برخی از روزها محتمل است.

وی افزود: امیدواریم که با همکاری مردم و اجرای طرح پاداش مصرف برق که به زودی جزییات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد، بتوانیم از پیک مصرف امسال عبور کنیم؛ بدون اینکه در رفاه مردم مشکلی ایجاد شود.

مدیر عامل شرکت توانیر درباره صرفه‌جویی مردم تصریح کرد: مهمترین بحث مصرف، مربوط به وسایل سرمایشی است. درخواست داریم که وسایل سرمایشی اضافه از مدار خارج شود. بر اساس محاسبات صورت گرفته با خاموش کردن هر کولر خانواده‌ها می‌توانند ماهی یک میلیون تومان پاداش بگیرند.

کردی افزود: مشترکان توجه داشته باشند که از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸ ادوات پرمصرف برق را وارد مدار نکنند. همچنین در موضوع روشنایی از ادوات کم‌مصرف استفاده شود تا خانوادها شامل طرح پاداش شوند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی رکورد تولید برق نیروگاهی را در اختیار دارند، گفت: تلاش می‌شود تا تولید ۱۰ هزار مگاوات برق طی یک تا ۲ سال آینده محقق شود.

مدیر عامل شرکت توانیر درباره مدیریت مصرف برق صنایع طی سال جاری تصریح کرد: به صنایع اعلام می‌شود در پیک مصرف همراهی کنند و در سایر زمان‌ها این محدودیت جبران می‌شود. ارائه تسهیلات در سایر ایام محدودیت صنایع را به حداقل می‌رساند. اعمال محدودیت صنایع به یک‌باره  صورت نمی‌گیرد.

کردی درباره میزان مصرف مشترکان پرمصرف در کشور بیان کرد: مشترکان پرمصرف‌ شامل طرح پاداش نمی‌شوند. همچنین اولویت نصب کنتور هوشمند با پرمصرف‌هاست. پرمصرف‌ها ۲.۵ برابر الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند و ۲.۵ درصد کل مشترکین برق در کشور را شامل شده و چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف برق را مصرف می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha