• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402021308303
  • خبرنگار : 50490

مدیر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران اعلام کرد

حمایت دولت از طراحان مد و لباس/جشنواره فن بازار پوشاک در آمل برگزار می‌شود

حمایت دولت از طراحان مد و لباس/جشنواره فن بازار پوشاک در آمل برگزار می‌شود

ایسنا/مازندران مدیر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه دولت حمایت خوبی از تیم‌های طراحی مد و لباس انجام می‌دهد، گف: فارغ التحصیلان می‌توانند با ایجاد شرکت مد و لباس یک شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی کنند و مورد حمایت قرار گیرند که این رویداد سعی دارد به این مهم برسد.

رمضان مهدی‌زاده فومش‌کناری، در نخستین رویداد نوآوری صنایع خلاق مد و پوشاک جهاد دانشگاهی مازندران که با همکاری دانشکده فنی‌وحرفه ای دختران بابل و موسسه مد و لباس آیکان در بابل برگزار شد، اظهار کرد: گرچه ۲۵ درصد متقاضیان مشاغل خانگی ما در حوزه پوشاک هستند اما سیاست‌ها وبرنامه‌های مشخصی در موضوع پوشاک استان مشاهده نکردیم که ضروریست نهادهای متولی در این زمینه وارد شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشترین دغدغه فعالان پوشاک استان، بازار فروش و ارتباط با برندهایی است که به بازار دسترسی دارند، یادآور شد: در سال گذشته نمایشگاهی با حضور بیش از ۱۰۰ تولیدکننده حوزه پوشاک اجتماع بانوان برگزار کردیم که بیش از ۲۰۰۰ نوع محصول به نمایش گذاشته شد.

مهدی‌زاده از برگزاری جشنواره و فن بازار پوشاک مشاغل از سوم تا پنجم خردادماه ۱۴۰۲ خبر داد و تصریح کرد: در حوزه صنعت پوشاک تولیدکننده زیاد داریم، باید دغدغه بازار را با چنین جشنواره‌هایی برطرف کنیم اما اگر قرار است محصول خوب به بازار عرضه شود باید نوآورانه باشد.

وی با اشاره به اینکه نوآوری در عرصه پوشاک از مد و لباس و طراحی شروع می شود، ادامه داد: در این رویداد به نوآوری مد و پوشاک توجه شده تا تیم‌های استارت‌آپ در حوزه مد و لباس داشته باشیم که مورد نیاز صنایع است.

این مقام مسئول تصریح کرد: دغدغه اصلی مازندران نبود طراح در استان است؛ دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مترصد این اتفاق هستند ولی بینش و نگرشی که فارغ‌التحصیلان دانشگاه باید برای بازار کار و تبدیل شدن به یک متخصص در حوزه طراحی مد و لباس داشته باشند، در سرفصل‌های آموزشی بسیار کمرنگ است که در چنین رویدادهایی می‌تواند تقویت شود.

مهدی‌زاده گفت: هر مدیرعامل شرکتی برای سفارش لباس برای زیرمجموعه خود ابتدا نیاز است به یک طراح مراجعه کند بعد برای تولید اقدام شود که این زنجیره در حال حاضر در مازندران ناقص است.

مدیر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه در این رویداد درصددیم تا توانمندی دانشجویان و تولیدات آن‌ها را در جشنواره مد و لباس پوشاک که در آمل برگزار می‌شود شرکت دهیم، گفت: در جشنواره آمل ضمن دعوت از همه تولیدکنندگان پوشاک مشاغل استان، با هماهنگی همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی از طرف تقاضای بازار هم دعوت شده است.

وی با بیان اینکه نگرش بسیاری از فارغ التحصیلان رشته پوشاک این است که یک خیاط ساده باشند؛ اظهار کرد: ما در این کارگاه سعی داریم این قالب ذهنی را بشکنیم و دانشجویان را به سمت خلق ایده جدید که جذاب باشد هدایت کنیم و همچنین تیم‌های خلاق در حوزه طراحی مدو لباس تربیت کنیم.

مهدی‌زاده با بیان اینکه دولت حمایت خوبی از تیم‌های طراحی مد و لباس انجام می‌دهد، گفت: این افراد می‌توانند با ایجاد شرکت مد و لباس یک شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی کنند و مورد حمایت قرار گیرند که این رویداد سعی دارد به این مهم برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha