• پنجشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402021408489
  • خبرنگار : 50377

مدیرعامل مرکز تجارت بین‌المللی و پایانه صادرات برنج کشور:

رونق بازار برنج مازندران با ورود بخش خصوصی/ قیمت دستوری مطرح نیست

رونق بازار برنج مازندران با ورود بخش خصوصی/ قیمت دستوری مطرح نیست

ایسنا/مازندران مدیرعامل مرکز تجارت بین‌المللی و پایانه صادرات برنج کشور مستقر در آمل از رونق نسبی بازار برنج مازندران با ورود بخش خصوصی و اعلام موافقت بیش از ۱۲ هزار فروشگاه زنجیره‌ای برای خرید برنج استان خبر داد و گفت: طبق توافق، تعیین قیمت دستوری برای خرید و فروش برنج در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطرح نیست.

سید اسماعیل یزدان‌پناه، در جمع خبرنگاران از رونق نسبی بازار برنج مازندران خبر داد و گفت: طبق توافق استانداری با انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران، بیش از ۱۲ هزار فروشگاه زنجیره‌ای کشور وارد خرید و فروش بازار برنج استان شدند و با رونق نسبی بازار برنج، دغدغه کشاورزان در فروش و کمبود نقدینگی کاهش یافته است.

یزدان‌پناه دغدغه جدی کشاورزان و بازرگانان مازندران را خطر آفت‌زدگی برنج دپو شده در انبار شالیکوبی‌ها اعلام و تصریح کرد: با توجه به توافق صورت گرفته به طور یقین تا ۱۰ روز آینده با رونق بازار، ضمن برطرف شدن دغدغه کشاورزان، انگیزه آنان برای ادامه کشت و کار افزایش می‌یابد.

وی با بیان این که در اولین اقدام بانک ملی ایران خرید ۷۰۰۰ تن برنج را به صورت مستقیم از کشاورزان در شالیکوبی‌های مازندران شروع کرده است، ادامه داد: قیمت برنج به صورت توافقی است که البته مورد رضایت کشاورزان نیز خواهد بود.

رونق بازار برنج مازندران با ورود بخش خصوصی/ قیمت دستوری مطرح نیست

مدیرعامل مرکز تجارت بین المللی و پایانه صادرات برنج کشور با بیان اینکه انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان با نمایندگان ۸ فروشگاه زنجیره‌ای با بیش از ۱۲ هزار شعبه در سطح کشور به عنوان بخش خصوصی وارد بازار استان شدند، گفت: مرکز پایانه صادرات برنج مستقر در آمل نیز خرید ۲ هزار تن برنج را از کشاورزان مازندرانی آغاز کرده است.

یزدان‌پناه ادامه داد: طبق توافق، تعیین قیمت دستوری برای خرید و فروش برنج در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطرح نیست، یعنی برنج از حالت تعزیراتی خارج شده است.

وی از انباشت یک سوم برنج تولیدی سال گذشته در انبارها خبر داد و با بیان اینکه اکنون حدود نیمی از اراضی شالیزاری استان نشاکاری شده است، اظهار کرد: با انجام این طرح تمایل فروشگاه‌های بزرگ به خرید برنج ایرانی دوچندان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha