• پنجشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402021408788
  • خبرنگار : 50189

رئیس سازمان صمت استان اعلام کرد

رشد ۱۰۷ درصدی واردات استان کرمان

رشد ۱۰۷ درصدی واردات استان کرمان

ایسنا/کرمان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: براساس آمار گمرکات استان در سال گذشته دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار واردات کرمان بوده که نسبت به سال قبل ۱۰۷ درصد رشد داشته است.

مهدی حسینی نژاد عصر امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در آئین بزرگداشت روز صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های صنعتی، گردشگری و ... دارد و به واسطه این ظرفیت‌ها باید به مباحث صاردات توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

او به ضعف‌های صادراتی استان کرمان اشاره کرد و در ادامه به تشریح اقلام صادراتی فلزی استان پرداخت و تصریح کرد: تقریبا ۶۴ درصد صادرات استان کرمان مربوط به پسته و کاتد مس است و باید به صنایع پایین دستی توجه ویژه‌ای شود تا از خام فروشی جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: براساس آمار گمرکات استان در سال گذشته دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار واردات کرمان بوده که نسبت به سال قبل ۱۰۷ درصد رشد داشته است.

او افزود: حدود ۶۰ درصد واردات استان مربوط به قطعات متصله خودرو و ۲۲ درصد مربوط به بخش معدن(ماشین آلات معدنی) است.

حسینی نژاد با انتقاد از عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای صادرات محصولات تولیدی استان، عنوان کرد: براساس آمار سازمان توسعه تجارت میزان صادرات کرمان، یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار است و این تفاوت فاحشی بین آمار گمرکات استان و آمار واقعی است.

او تولید محصولات صادرات محور را از راهبردهای استان کرمان برشمرد و اظهار کرد: ظرفیت‌های صادراتی در بخش کشاورزی و در بخش‌های دیگر داریم که متولیان مختلفی دارند و باید یک سامانه یکپارچه‌ای برای صادرات آنها تدوین شود.

رئیس سازمان صمت استان کرمان شرکت در نمایشگاه های مختلف را الزامی دانست و بیان کرد: تولید محصولات دانش بنیان نیز یکی دیگر از راهبردهاست.

او پیشنهاد کرد: ضوابط مرتبط با تعهدات ارزی براساس پتانسیل هر استان تعریف شود.

به گزارش ایسنا، شایسته عضو هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن استان کرمان در این جلسه گفت: مشکلات صادرات بسیار زیاد است و این مشکلات و چالش‌ها در طی سال‌های اخیر روز به روز افزوده می‌شود.

او با اشاره به رفع تعهدات ارزی، اظهار کرد: در این زمینه تا حدودی به صادرکنندگان کمک می‌شود اما زیرساخت نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha