• جمعه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402021508942
  • خبرنگار : 71145

مشاور امنیت ملی آمریکا به ریاض می‌رود

مشاور امنیت ملی آمریکا به ریاض می‌رود

مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، روز پنج‌شنبه گفت که برای تقویت روابط غالبا تیره با ریاض او ظرف روزهای آینده برای گفت‌وگو با رهبران عربستان سعودی به این کشور سفر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا تایید کرد که آمریکا همچنان برای رسیدن به هدف انعقاد توافق برای عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل تلاش می‌کند.

سالیوان با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار خواهد کرد.

به گفته این منابع، پس از آن، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا قصد دارد در ژوئن آینده برای شرکت در نشست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به عربستان سعودی سفر کند.

سالیوان در اظهاراتی به موسسه واشنگتن در امور سیاست خاور نزدیک، همچنین گفت که نمایندگان هند و امارات از عربستان سعودی دیدن خواهند کرد تا در مورد زمینه‌های جدید همکاری بین دهلی نو و خلیج فارس و همچنین ایالات متحده و بقیه کشورهای منطقه گفت‌وگو کنند.

او با صحبت از یک "کارزار بازدارندگی و دیپلماسی" که دو سال پیش توسط دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هدایت شد، گفت: "تعهد ما به منطقه خاورمیانه تزلزل ناپذیر است."

وی در ادامه ادعا کرد: «ما در عین حال استراتژی واقع‌بینانه و عمل‌گرایانه‌ای داریم که بر اساس «اصول اساسی» مشارکت، بازدارندگی، دیپلماسی، تنش زدایی، یکپارچگی و دفاع از ارزش‌ها است.

او نسبت به «دهه سرنوشت‌ساز» هشدار داد: شاید از زمان پایان جنگ جهانی دوم مشابه آن را ندیده باشیم.

سالیوان طی سمیناری در واشنگتن دی سی تاکید کرد که تعهد واشنگتن به منطقه تزلزل ناپذیر است زیرا برای منافع ایالات متحده اهمیت حیاتی دارد.

وی گفت: در این دهه شرایط رقابت با قدرت‌های بزرگ مشخص می‌شود و زمان مقابله با چالش‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، سالیوان گفت که روز چهارشنبه از طریق ویدئو کنفرانس با همتای اسرائیلی خود صحبت کرده است و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، برای مدتی به این گفت‌وگو پیوسته بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha