• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۲:۲۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402021509179
  • خبرنگار : 71505

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به ایسنا خبر داد

۱۴۰۲ محیط زیستی ترین سال تاریخ بلدیه/ نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب در ۵۰ ساختمان شهرداری

۱۴۰۲ محیط زیستی ترین سال تاریخ بلدیه/ نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب در ۵۰ ساختمان شهرداری

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه با اقدامات در نظر گرفته شده، سال ۱۴۰۲ محیط زیستی ترین سال تاریخ بلدیه خواهد بود، گفت: در برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شده حداکثر دو سال پس از ابلاغ، شهرداری تهران نسبت به نصب و بهره‌گیری از تجهیزات کاهنده مصرف آب اقدام کند.

مهدی پیرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح اقدامات مدیریت شهری در حوزه محیط زیست در سال ۱۴۰۲ گفت: در این راستا ایجاد زیرساخت‌های طبیعت گردی و بوم گردی در ۵ نقطه از فضاهای موجود با مصالح سازگار با محیط زیست مدنظر قرار گرفته است که با مشارکت بخش خصوصی تا پایان برنامه چهارم توسعه شهر تهران اجرایی خواهد شد.

تدوین دستورالعمل تشویقی توسعه ساختمان‌های سبز در شهر تهران تا پایان سال

وی با تأکید بر اینکه تلاش خواهد شد با ایجاد جاذبه‌هایی در پارک های جنگلی متناسب با قوانین و شرایط و ضوابط جاری فرصت های مناسبی را در تهران فراهم کنیم، افزود: در همین راستا تدوین آیین نامه مدیریت سبز را خواهیم داشت که برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ به نتیجه می رسد. در حقیقت تدوین دستورالعمل تشویقی توسعه ساختمان‌های سبز در شهر تهران تا پایان سال جاری انجام خواهد شد که گام موثری در حوزه محیط زیستی قلمداد می‌شود و در سطح شهر تهران اجرا خواهد شد.

پیرهادی ادامه داد: این موضوع که سال جاری محیط زیستی ترین سال تاریخ بلدیه خواهد بود دلایل بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به تعریف شاخص‌ها و چارچوب‌هایی در حوزه‌های مختلف محیط زیست اعم از تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر، تصفیه آب، کاهش مصرف آب و رعایت اصول بهداشتی در حوزه ساخت و سازها و استفاده از مصالح پایدار اشاره کرد که تشویقی‌هایی برای سازندگان این ساختمان‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

پیگیری کاهش میزان استفاده از چاه‌ها در تهران با هدف مقابله با پدیده فرونشست زمین

وی تاکید کرد: دستورالعمل ویژه ساختمان های سبز تدوین شده و امیدوارم در صحن شورا پیگیر تصویب آن باشیم تا به نتیجه برسد. در همین مسیر اقدامات دیگری همچون کاهش میزان استفاده از چاه‌ها در تهران به صورت سالانه با هدف مقابله با پدیده فرونشست زمین نیز دنبال خواهد شد.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه شهرداری تهران الزام شده تا در ۵۰ ساختمان خود از تجهیزات کاهنده مصرف آب اقدامات لازم را انجام دهد، افزود: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب حداکثر دو سال پس از ابلاغ برنامه باید انجام شود؛ البته باتوجه به اینکه تولید این تجهیزات در داخل کشور وجود ندارد، می‌طلبد که با بهره گیری از توان سایر کشورها همچون آلمان که تجهیزات خوبی در این حوزه تولید کرده و بسیار هم خوب کار می کند با همکاری وزارتخانه‌های «صمت و نیرو» کارگروهی برای توسعه تولید این تجهیزات شکل بگیرد. بی تردید در تدوین سند راهبردی که در مدیریت شهری در این حوزه خواهیم داشت، موضوع بهره گیری از تجهیزات کاهنده مصرف آب در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha