• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402021609384
  • خبرنگار : 71592

امیدواری تل‌آویو به موفقیت ماموریت مشاور امنیت ملی آمریکا در عربستان

امیدواری تل‌آویو به موفقیت ماموریت مشاور امنیت ملی آمریکا در عربستان

یک مقام امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تل‌آویو امیدوار است تلاش‌های مشاور امنیت ملی آمریکا برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سفر امروز (شنبه) این مقام آمریکا به عربستان موفقیت آمیز باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این امیدواری از آنجا ناشی می‌شود که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ با میانجیگری دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا توانست توافقنامه‌های تاریخی صلح معروف به توافق ابراهیم را به امضا برساند که شامل عادی سازی روابط دیپلماتیک با تعدادی از کشورهای عربی است.

تساحی هنگبی، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت، روز چهارشنبه با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا که قرار است امروز به عربستان سفر کند، صحبت کرده است.

وی افزود، سالیوان احتمالا در این سفر با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار می‌کند و تل‌آویو نسبت به تحقق پیشرفتی در این سفر خوش بین است.

هنگبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این پیشرفت می‌تواند در قالب تماس تلفنی بین رهبران سعودی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باشد، گفت: کسانی هستند که می‌گویند بیش از تماس‌های تلفنی بین رهبران سعودی و اسرائیلی صورت گرفته است؛ اما آنچه مهم است این است که ایالات متحده حرکتی را رهبری کند که عربستان سعودی را به توافق ابراهیم در عادی سازی روابط و صلح با اسرائیل ملحق کند. اگر این اتفاق بیفتد، یک نقطه عطف تاریخی خواهد بود.

سالیوان هم روز پنج‌شنبه درباره این سفرش به عربستان گفت، واشنگتن برای عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو تلاش می‌کند.

تلاش برای عادی سازی روابط با عربستان در این سفر سالیوان هدف اصلی نتانیاهو نیز است و برای همین به صورت کوتاه در گفت‌وگوی تصویری میان سالیوان و هنگبی حضور داشت.

عربستان سعودی موافقت خود را با توافقنامه‌های ۲۰۲۰ اعلام کرده است؛ اما اجرای آن را به تعویق انداخته و گفته است که ابتدا باید به اهداف فلسطین در تشکیل کشور مستقل پرداخته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha