• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402021609422
  • خبرنگار : 71592

واکنش آمریکا به بحث توسعه میدان گازی در سواحل غزه/ پیش‌شرط اسرائیل برای اجرای پروژه

واکنش آمریکا به بحث توسعه میدان گازی در سواحل غزه/ پیش‌شرط اسرائیل برای اجرای پروژه

دولت آمریکا برای نخستین بار از طریق سفارت خود در اراضی اشغالی در مورد بحث‌های مربوط به پروژه توسعه سکوی میدان گازی "مارین" در سواحل نوار غزه اظهار نظر کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از سفارت آمریکا اعلام کرد: این سفارت‌خانه از این اقدام حمایت می‌کند و از بحث‌های جدید در این زمینه آگاه است و به پیگیری آن‌ها از نزدیک ادامه خواهد داد.

در همین راستا، تساحی هنگبی، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت، بدون بازگشت آرون شائول و هدار گلدن، دو اسیر صهیونیستی در نزد حماس، اجازه ایجاد و اجرای پروژه‌های زیرساختی در نوار غزه داده نخواهد شد.

وی در مصاحبه با شبکه ۱۳ اعلام کرد، پروژه‌های زیادی روی میز است؛ اما طرف مقابل باید بفهمد که بدون بازگشت اسرا و مفقودین، حتی یک گام هم این پروژه‌ها پیش نمی‌رود.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی طی گزارشی از مذاکرات محرمانه میان این رژیم و تشکیلات خودگردان فلسطین برای استخراج گاز میدان گازی مارین در نوار غزه خبر داد.

گفت‌وگوهای داخلی در مورد این میدان گازی که در سواحل غزه قرار دارد به عنوان بخشی از روند سیاسی و امنیتی بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین با میانجیگری آمریکا از سر گرفته شده است.

موضوع توسعه میدان «مارین غزه» محور مذاکراتی بود که در نشست‌های العقبه در اردن و شرم‌الشیخ در مصر میان مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا و با حضور اردن و مصر مطرح شد.

این شبکه اعلام کرد، تصمیم برای استخراج گاز مستلزم تایید رژیم صهیونیستی است و از آنجایی که هیچ "دولتی" برای مدیریت قانونی بر میادین گازی وجود ندارد، راه حل این است که مصر بر این پروژه نظارت کند.

فلسطینی‌ها صاحب اولین میدان کشف شده در مدیترانه شرقی در اواخر دهه نود به نام «غزه مارین» هستند که به دلیل امتناع رژیم صهیونیستی از درخواست فلسطینیان تا به امروز از آن گاز استخراج نشده است.

این میدان در ۳۶ کیلومتری غرب غزه در آب‌های مدیترانه قرار دارد و در سال ۲۰۰۰ شرکت گاز بریتانیا، "بریتیش گاز" آن را توسعه داد و بعد هم در ظاهر از آن به نفع شرکت "رویال داچ شل" کنار کشید. این شرکت هم در سال ۲۰۱۸ میدان مارین را ترک کرد.

ذخایر این میدان ۱.۱ تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی یا ۳۲ میلیارد متر مکعب معادل ظرفیت تولید ۱.۵ میلیارد متر مکعب در سال برای یک دوره ۲۰ ساله برآورد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۶ ۱۲:۲۲

وقتی و روزی که فلسطین و قدس شریف بالاخره آزاد و رهاسازی و از لوث نحس صهیونیستهای غاصب رژیم جعلی اسقاطیل پاک می شود هم به میادین گازی و هم به میادین نفتی نیاز مبرم خواهد داشت.....الآن خداوند مشیتش بر این قرار گرفته که این رژیم غاصب جعلی این زحمتها را بکشد و هزینه ها را متحمل شود....تا فرزندان مقاومت پس از آزادی صاحب سرمایه باشند به قصاص 70وچندسال اشغالگری و قتل و غارت توسط صهیونیسم جهانی...........

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۶ ۱۲:۴۲

از آنجا که این رژیم جعلی پنج ستارۀ اسقاطیل در حال فروپاشی و اضمحلال است شاید خداوند قصاص خون شهیدان مقاومت را بر این قرار داده تا میادین نفتی و گازی با هزینه و زحمات این رژیم جعلی و غاصب برای نسل مقاومت پس از آزادی قدس شریف باشد...........