• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402021609431
  • منبع : نمایندگی همدان

برگزاری نشست علمی «ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان از منظر شهرسازی»

برگزاری نشست علمی «ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان از منظر شهرسازی»

ایسنا/همدان مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه از برگزاری نشست علمی «ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان از منظر شهرسازی» خبر داد.

دکتر صاحب محمدیان‌منصور در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، افزود: این برنامه ساعت ۱۰ تا ۱۳ روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در محوطه تاریخی هگمتانه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ثبت جهانی هگمتانه برای همدان، اظهار کرد: در این نشست علمی چهره‌های سرشناس باستان‌شناسی، معماری و شهرسازی حضور دارند و ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان را از منظر شهرسازی مورد بررسی قرار می‌دهند.

محمدیان‌منصور ادامه داد: دکتر محمدابراهیم زارعی درباره «نقش بازار در توسعه شهری همدان از دوره صفوی تا عصر معاصر» و دکتر حسن سجادزاده در مورد «تأثیر لایه‌های فضایی- ساختاری شهر دیروز در تولد و بازتولید فضاهای شهری امروز» مطالبی را ارائه خواهند داد.

وی اضافه کرد: دکتر محمدرضا عراقچیان به «تلاقی و تداخل کاربری‌ها در محدوده‌های تاریخی از منظر روابط شهری» خواهد پرداخت و دکتر محمدسعید ایزدی «تداوم و تکامل ساختار شهری از هگمتانه تا همدان» را مورد بررسی قرار می‌دهد.

محمدیان‌منصور با بیان اینکه دکتر مهشید صحی‌زاده نیز «مستندات هم پیوندی ساختارهای کالبدی شهر از ماقبل اسلام تا دوران معاصر بر مبنای تعیین محدوده ثبت جهانی هگمتانه» را بررسی می‌کند، افزود: کلیه علاقمندان می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه در پایان خاطرنشان کرد: وظایف شهرداری همدان و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای رفع موانع پرونده ثبت جهانی هگمتانه مشخص و به آنها ابلاغ شده است و این دستگاه‌ها موظف هستند به سرعت موانع را رفع کنند.

برگزاری نشست علمی «ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان از منظر شهرسازی»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha