• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402021609681
  • خبرنگار : 90047

هاشمی: در انتخاب سرمربی امید اختلاف کوچکی وجود دارد

هاشمی: در انتخاب سرمربی امید اختلاف کوچکی وجود دارد

دبیرکل کمیته ملی‌المپیک گفت: احتمالا اختلاف کوچکی در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال امید وجود دارد .

به گزارش ایسنا، مناف هاشمی پس از پایان جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی بیان کرد: در جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی امروز  دو موضوع در دستور کار بود که یکی از آنها مربوط به کمیته ملی پارالمپیک در خصوص ثبت نام‌ها و سایر موارد در این بخش صحبت شد و گزارش کاملی را همکارانم در دبیرخانه کمیته ملی پارالمپیک و همچنین کارگری توضیحاتی را دادند. پس از این توضیحات، سجادی وزیر ورزش هم دستور داد تا جمع بندی های دقیق تری صورت بگیرد و رشته هایی که در آن‌ها شانس کسب مدال داریم به صورت انگیزشی تقویت کنیم و شرایط خودمان را برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو آماده کنیم. 

او ادامه داد: نکته دومی که در دستور کار بود بحث تیم ملی فوتبال امید بود و با توجه به این که در جلسه گذشته هم مطرح شده بود که اگر فدراسیون فوتبال برنامه ای برای بازی‌های آسیایی ندارد اعلام کند. من،خسروی وفا و معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان در این خصوص گزارشاتی را به وزیر ورزش دادیم که طی سه ، چهار ماه گذشته چهار جلسه رسمی با فدراسیون فوتبال داشتیم. آخرین جلسه هم با حضور تاج رییس فدراسیون و امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال بود.

هاشمی همچنین گفت: در این جلسه بحث به سمت و سویی رفت که قرار شد فدراسیون در یک هفته سرمربی تیم ملی امید را معرفی کند. یک اختلاف کوچک احتمالا در بحث انتخاب سرمربی وجود دارد و فدراسیون فوتبال باید این موضوع را شفاف سازی کند. فدراسیون فوتبال اعلام کرد که جلسات مشترکی را بین آقای قلعه نویی و کاشانی می گذارند تا بتوانند به انتخاب سرمربی برسند و تیم خودشان را آماده کنند. ما محدودیت زمانی برای ثبت نام ها داریم و تا ۳۰ اردیبهشت آخرین ثبت نام ها را انجام می‌دهیم.

آخرین فرصت فوتبال برای تعیین تکلیف امید

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد آخرین فرصت تعیین تکلیف تیم فوتبال امید گفت: آقای وزیر  تاکید کرد که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در این هفته و هفته آینده آخرین جمع‌بندی را داشته باشند. اراده کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش این است تیم فوتبال امید در بازی های آسیایی هانگژو حضور داشته باشند. با توجه به نفراتی که داریم می‌توانیم زمینه‌ای حتی برای کسب سهمیه المپیک ایجاد کنیم.

وی افزود: موضوع سوم هم در خصوص ادامه مباحث مربوط به کمیته ملی المپیک و در مورد رشته هایی که شانس قطعی مدال هستند و همچنین دو گروه دیگر بود که این رشته ها را اعزام کنیم یا خیر؟ چون ما کاروان را کیفی اعزام می‌کنیم. یک گزارشی آقای رغبتی در جلسات مشترک با کمیته ملی المپیک ارائه دادند و حوزه فنی وزارت ورزش گزارش خود را دادند. یک فرصت نهایی تا ۲۵ - ۲۶ اردیبهشت مشخص کردیم. در جلسه بعدی ستاد عالی بازیها، رشته هایی که شانس کسب مدال در آقایان را ندارند، به احتمال زیاد در حوزه کیفی سازی حذف می‌شوند.

هاشمی تصریح کرد: در بعضی رشته‌هایی توسعه ای احتمال این که مدال آنها برنز یا چهارم باشد مدنظر هست. همچنین در حوزه بانوان نیز به خاطر این که برابری جنسینی و افزایش بانوان را در کاروان داشته باشیم برای کسانی که پنجم و ششم نیز شوند مدنظر هست که استفاده شوند. در نهایت فکر می‌کنم تا ۱۰ روز آینده تکلیف کاروان را مشخص کنیم و جمع بندی نهایی را داشته باشیم.

*تیم فوتبال بانوان به بازی‌های آسیایی می رود؟

هاشمی در پاسخ به این پرسش که قرار بود اگر تیم فوتبال امید اعزام نشود، تیم بانوان جایگزین شود. در این مورد تصمیم گیری شد؟ تاکید کرد: این شرط در جلسه قبل و این جلسه مطرح نشد اما عزیزان در خصوص توانمندی بانوان و جایگاهی که در آسیا دارند، گزارشی ارائه دادند و حتی خانم کاظمی‌پور گزارشی را از ارتقاء فوتبال بانوان داد. این هم موضوعی است که تا آخرین فرصتی که برای ثبت نام داریم (۲۷ اردیبهشت)، تصمیم گیری می‌کنیم.

*فوتبال محبوبیت دارد و باید آن را در عرصه نگه داریم

هاشمی در پاسخ به این پرسش که اگر قرار است کاروان کیفی اعزام شود چه اصراری بر اعزام تیم فوتبال امید است آن هم در شرایطی که هنوز برای تعیین تکلیف کادر خود تعلل می‌کنند و مشخص نیست که مدال می گیرند یا خیر و بهتر نیست روی رشته‌های دیگر سرمایه‌گذاری شود؟ تصریح کرد: حق را در مورد کسب مدال به شما می دهم اما یک چیز را نباید فراموش کنیم، رشته‌های فوتبال و توپی محبوبیت خاصی در سطح جامعه دارند و حتی مدال نگیریم اما اراده قوی از سمت فدراسیون فوتبال ببینیم، طبیعتا حمایت کنیم تا برای چهار سال بعدی و کسب سهمیه المپیک بتوانند موفق ظاهر شوند.  

او افزود: طبق نظر کارشناسی، رشته های توپی را به دلیل محبوبیت باید تا جایی که می توانیم در عرصه نگه داریم چون محبوبیت آنها در مقایسه با سایر رشته ها بیشتر است. قطعا تا ۱۰ روز آینده تکلیف کاروان مشخص می‌شود چون بعد از ۳۰ اردیبهشت می‌توانیم کاهش رشته داشته باشیم اما افزایش رشته امکان پذیر نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha