• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۵:۰۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402021710030
  • خبرنگار : 50105

بحران به سراغ خودروسازان ژاپنی آمد

بحران به سراغ خودروسازان ژاپنی آمد

داده‌ها نشان می‌دهد که خودروسازان ژاپنی با بحران فروش در چین مواجه هستند، زیرا تغییر سریع به خودروهای الکتریکی بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان را متحول کرده و به افت خرید خودروهای بنزینی منجر شده است.

به گزارش ایسنا، داده‌های صنعت نشان می‌دهد که کل فروش برندهای خودروی ژاپنی در چین در سه ماهه اول ۳۲ درصد کاهش یافته که بیش از دو برابر سرعت انقباض کلی بازار است.

این در حالی است که خودروسازانی مانند فولکس‌واگن تحت تأثیر تغییرات شدید در چین قرار گرفته‌اند اما حضور محدود خودروسازان ژاپنی در فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی آنها را متمایز کرده است.

تحلیلگران اظهار کردند که تولید و حاشیه‌ سود در چین تحت فشار قرار خواهد گرفت زیرا خودروسازان تولید و قیمت خودروهای بنزینی را کاهش می‌دهند تا موجودی انبارها را کنترل کنند و این نشانه نگران کننده‌ از رقابتی است که خودروسازان ژاپنی می‌توانند به طور فزاینده‌ای در خارج از بازار داخلی خود با آن مواجه شوند.

شرکت میتسوبیشی موتورز، هفته گذشته اعلام کرد که تولید شاسی‌بلند Outlander را به مدت سه ماه در چین به حالت تعلیق درآورده است. میتسوبیشی، آمار فروش چین را مانند برخی از خودروسازان ژاپنی اعلام نمی‌کند.

داده‌های تحلیل شده رویترز نشان می‌دهد که فروش سه ماهه اول آن در چین نسبت به سال قبل ۵۸ درصد کاهش یافته است. هرچه خودروهای برقی مقرون به صرفه‌تر می‌شوند، برای خریداران برندهای خارجی جذاب‌تر می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha