• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402021710520
  • منبع : نمایندگی سمنان

برگزاری جشنواره کبوتر حرم ۳۰ اردیبهشت در سمنان/ ارسال ۵۰۰ اثر به این جشنواره ملی

برگزاری جشنواره کبوتر حرم ۳۰ اردیبهشت در سمنان/ ارسال ۵۰۰ اثر به این جشنواره ملی

ایسنا/سمنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به جشنواره داستان کوتاه رضوی به میزبانی سمنان خبر داد.

فرشید فلاح ۱۷ اردیبهشت ماه اظهار کرد: علاقه مندان به داستان کوتاه در کشور این تعداد اثر را به دبیرخانه جشنواره ملی داستان کوتاه و طرح رمان رضوی ارسال کرده اند.

وی با اشاره به اتمام مهلت ارسال آثار به جشنواره داستان کوتاه رضوی در روز گذشته تصریح کرد: آیین اختتامیه و معرفی برترین های جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی ۳۰ اردیبهشت در سمنان برگزار خواهد شد.

فلاح با اشاره به اینکه استان سمنان در گذشته نیز میزبان جشنواره داستان کوتاه رضوی "کبوتر حرم" بوده است تاکید کرد: برگزاری و میزبانی این تعداد جشنواره در استان سمنان موجب شناسایی و تقویت جریان داستان نویسی شده است و برکات فراوانی برای این استان داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در این جشنواره جائزه ویژه ای برای استان سمنان نیز پیش بینی شده است گفت: به برترین های این دوره از جشنواره بیش از یک میلیارد ریال جائزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

وی گفت: جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی با اهداف ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا (ع) و  فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت، فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ جهت انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، ارائه مفاهیم دینی و رضوی در قالب عامه‌پسند و دارای ظرفیتِ داستان و جریان‌سازی فرهنگی و بسترسازی جهت شناسایی چهره‌های مستعد و علاقه‌مند در جهت تولید آثار فاخر ادبیات رضوی برگزار شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: شخصیت، سیره، تاریخ و معارف امام رضا (ع)، فرهنگ عامه و امام رضا (ع)، تبلور سخنان حضرت رضا (ع) در جامعه ایرانی،  زیارت و خاطرات آن،  امام رضا (ع) و تمدن آینده اسلامی ـ ایرانی و امام رضا (ع) و انقلاب اسلامی، شهدا و جبهه مقاومت از موضوعات پانزدهمین جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی بوده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha