• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402021710592
  • خبرنگار : 30057

راه‌اندازی رصدخانه فناوری در دستور کار وزارت علوم

راه‌اندازی رصدخانه فناوری در دستور کار وزارت علوم
عکس تزئینی و آرشیوی است

سرپرست معاونت فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ایجاد رصدخانه علم و فناوری، گفت: در این طرح از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، شبکه ایرانیان خارج از کشور و پارک‌های علم و فناوری در راستای رصد نوآوری و فناوری‌های موجود در کشور استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر امید رضایی‌فر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه جانبه معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و موزه ملی علوم و فناوری، گفت: با توجه به رویکرد جدید معاونت فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص همکاری با بازیگران حوزه‌های مرتبط با نوآوری و فناوری، این تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان معاونت فناوری وزارت علوم، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و موزه ملی علوم و فناوری به امضا می‌رسد.

وی امضای این تفاهم‌نامه را گام مؤثری در ایجاد زیر ساخت‌هایی برای توسعه علم و فناوری و فرهنگ‌سازی در حوزه نوآوری دانست و اظهار کرد: یکی از اهداف امضای این تفاهم‌نامه، راه‌اندازی رصدخانه علم و فناوری است که طی آن قرار است از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، شبکه ایرانیان خارج از کشور و پارک‌های علم و فناوری در راستای رصد نوآوری و فناوری‌های موجود در کشور استفاده شود.

رضایی‌فر، تعریف و اجرای پروژه‌های پیشران و کلان بر اساس مزیت‌های سرزمینی و بومی را از ویژگی‌های اجرای فرایند رصدخانه علم و فناوری نام برد.

سرپرست معاونت فناوری وزارت علوم، ایجاد و راه‌اندازی نمایشگاه دستاوردهای فناورانه را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه ذکر کرد و گفت: نمایشگاه دائمی فناوری و نوآوری با استفاده از ظرفیت پارک‌ها در سراسر کشور ایجاد شود و قرار است در این بخش فضاهای خالی به راه‌اندازی نمایشگاه اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: بازنگری فناوری‌های تاریخی ایران از دیگر زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه است که در کنار فضای نمایشگاه دائمی فناوری در محل موزه علوم و فناوری اجرایی می‌شود.

رضایی‌فر تاکید کرد: برای اجرای این اهداف نیاز به همکاری معاونت فرهنگی و سازمان امور دانشجویان و معاونت فناوری وزارت علوم است‌ که با اجرای این طرح موزه علوم و فناوری تبدیل به نمادی از فناوری در قلب پایتخت خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha