• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402021710627
  • خبرنگار : 71429

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز:

تابع قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار هستیم

تابع قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار هستیم

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: ما هر ساله ۱۲۰۰ نفر کارآموز می‌پذیرفتیم که از سوی کمیته‌ای با حضور رئیس کانون وکلا، رئیس دادگستری استان و رئیس دادگاه انقلاب استان‌ تعیین می‌شد تا اینکه قانون تسهیل ( صدور برخی مجوزهای کسب و کار) تصویب شد و ما تابع قانون و به‌ دنبال اجرای آن هستیم.

به گزارش ایسنا، حسن صفادوست، در مراسم دوره کارآموزی ۱۲۰۰ نفر از  پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به تکالیف و وظایف قانونی، به دوره کارآموزی شما پذیرفته‌شدگان آزمون ۱۴۰۰ اهتمام داریم و حسب اخذ پاسخ استعلامات قانونی، جلسات آموزشی شما آغاز شده و سپس مراحل صدور پروانه کارآموزی شما انجام و به شما تقدیم می‌شود.

وی افزود: مطابق قانون تسهیل می‌بایست برای تعداد ظرفیت بیشتری که نسبت به سنوات قبل افزایش یافته زیرساخت و امکانات را مهیا می‌کردیم. بر این اساس و پس از ابلاغ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون در آبان ماه، مراحل لازم شروع شد و به دنبال آن هستیم که زیرساخت و آموزشی که در حوزه صدور پروانه و کارآموزی است را انجام دهیم. البته ما در حال تجربه رویه و روال جدید برخلاف رویه متعارف در سال‌های قبل کانون هستیم.

صفادوست گفت: ما هر ساله ۱۲۰۰ نفر کارآموز می‌پذیرفتیم که از سوی کمیته‌ای با حضور رئیس کانون وکلا، رئیس دادگستری استان و رئیس دادگاه انقلاب استان‌ تعیین می‌شد تا اینکه قانون تسهیل تصویب شد و ما تابع قانون و به‌دنبال اجرای آن هستیم و در روند اجرای آن امور لازم انجام پذیرفته و ظرف یک ماه آینده مابقی پذیرفته‌شدگان، جلسات آموزش عملی دو ماهه خود را شروع خواهند کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: نسبت به دوره شش ماهه و حضور مستمر شما پذیرفته‌شدگان در آزمون وکالت در محاکم، معتقد به اصلاح هستیم و اینکه بتوانید پروانه کارآموزی بگیرید، معتقد به اصلاح هستیم و پیگیریم که این موضوع در آیین‌نامه ۱۴۰۰ اصلاح شود اما تا آن زمان مکلف به اجرای آیین‌نامه و نیز قانون تسهیل هستیم.

وی در ادامه خطاب به پذیرفته‌شدگان در آزمون ۱۴۰۰ تأکید کرد: ما حقوقدانان باید قانون را رعایت کنیم اما در مسیر اصلاح، موارد را به اطلاع قوه قضائیه می‌رسانیم.

صفادوست در پایان به وکلایی که تازه به نهاد وکالت پیوسته‌اند، توصیه کرد که گفتار و نوشتار و رفتار وکلا باید مطابق با قانون باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha