• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402021710743
  • خبرنگار : 71381

جلسه نوبت عصر مجلس برای بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات

جلسه نوبت عصر مجلس برای بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات

ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، مهمترین دستور کار جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی بود که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی نوبت دوم مجلس به ریاست عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس برگزار شد و ادامه بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

جلسه نوبت عصر مجلس برای بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات

در جریان این جلسه، نمایندگان مجلس با تصویب ماده ۲۶ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس مقرر کردند که هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس با مراجعه به سامانه اعلامی وزارت کشور می توانند حداکثر تا ۷۲ ساعت قبل از رای گیری، انصراف خود را ثبت کنند.

مراتب انصراف توسط وزارت کشور فوراً به اطلاع هیئت مرکزی نظارت می رسد. انصراف پس از زمان مذکور یا عدول از انصراف پذیرفته نمی شود.

در مصوبه ای دیگر، وزارت کشور و شورای نگهبان مکلف شدند به‌منظور بررسی سوابق داوطلبان در رابطه با شرایط مندرج در قانون، روزانه اطلاعات کامل ثبت‌نام داوطلبان را به مراجع ذی صلاح ارسال خواهند کنند.

ماده ۲۹ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس هم درباره نحوه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در هیات‌های نظارت استان‌ بود که از سوی نمایندگان تعیین شد.

همچنین نمایندگان  با تصویب ماده ۳۰ این طرح نیز، فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در شورای نگهبان مشخص کردند.

در ادامه مصوبات انتخاباتی امروز، کلیه سازمان‌ها و نهادها، حسب درخواست شورای نگهبان  موظف شدند در کلیه امور مرتبط با انتخابات مانند بررسی صلاحیت ها و صحت انتخابات، همکاری کرده و در هر مورد اسناد و مدارک متقن را در اختیار شورای نگهبان قرار دهند.

جلسه نوبت عصر مجلس برای بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات

نمایندگان در ادامه دستورکارهای جلسه علنی امروز، با درخواست گروهی از نمایندگان مبنی بر بررسی طرح اصلاح ماده پنج قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی به صورت دو فوریتی موافقت کردند.

محمدرضا پورابراهیمی به عنوان نمایندگان متقاضی بررسی این طرح به صورت دو فوریتی بیان کرد: اواخر سال گذشته بود که طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و هدف از این اصلاح این بود که منابع مرتبط با بیمه کارگران ساختمانی که از اقشار محروم جامعه هستند افزایش یابد اما آنچه که در عمل اتفاق افتاد برخلاف اهداف طراحان بود و همه مجموعه‌ها متزلزل شدند. همکاران مراجعات متعددی در حوزه‌های انتخابیه بابت هزینه‌های سرسام‌آور صدور پروانه‌های ساختمانی به ویژه در شهرهای کوچک دارد.

در بخش دیگری از این جلسه هم محمد تقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در تذکری شفاهی خواستار شفاف سازی کیفیت و سازوکار تصمیم‌گیری هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم شد.

در پایان سوال از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری درباره علت عدم توجه به توسعه و عمران زیرساخت‌های مناطق گردشگری اعلام وصول و تذکراتی کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان اجرایی کشور را قرائت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha