• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402021810908
  • خبرنگار : 71145

رسانه‌های آمریکایی:

تصمیم اتحادیه عرب درباره سوریه نشان دهنده کاهش نفوذ آمریکاست

تصمیم اتحادیه عرب درباره سوریه نشان دهنده کاهش نفوذ آمریکاست

خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» می‌گوید تصمیم اتحادیه عرب در خصوص بازگرداندن کرسی سوریه نادیده‌ گرفتن ملاحظات آمریکا و نشان‌دهنده کاهش نفوذ این کشور در منطقه است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» اعلام کرد که تصمیم اتحادیه عرب برای نادیده گرفتن ملاحظات آمریکا در مورد بازگرداندن کرسی سوریه توسط اتحادیه عرب، نشان دهنده کاهش نفوذ آمریکا در منطقه است.

در گزارشی که اوایل امروز، دوشنبه این آژانس خبری منتشر کرد، آمده است: متحدان تمایل دارند مسیر سیاسی خود را ایجاد و روابط استراتژیک قوی‌تری با مخالفان ایالات متحده برقرار کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده که واشنگتن «می‌داند که شرکا به دنبال تماس مستقیم با رئیس‌جمهوری سوریه برای اعمال فشار بیشتر جهت حل بحران سوریه هستند».

بلومبرگ در ادامه اشاره کرد، آنچه اتفاق افتاد «همچنین ممکن است یک پیروزی برای ایران و روسیه باشد که از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه حمایت نظامی کرده‌اند؛ اما این دو کشور برای آماده سازی دیپلماتیک اسد به کمک‌های منطقه‌ای و در نهایت به کمک برای بازسازی این کشور جنگ‌زده که میلیون‌ها نفر را آواره کرده‌، نیاز دارند».

روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" نیز با اشاره به تصمیم برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب نوشت: این تصمیم نشان دهنده رد منافع آمریکا در منطقه است.

این روزنامه با بیان اینکه رهبران عرب موافقت کردند «سوریه را پس از بیش از یک دهه انزوا به اتحادیه عرب بازگردانند»، توضیح داد که این امر تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن بشار اسد را پیچیده می‌کند و نشان‌دهنده کاهش نفوذ آمریکا در خاورمیانه است.

این روزنامه افزود: «این تصمیم همچنین نشان می‌دهد که کشورهای خاورمیانه سیاست‌های مستقل از نگرانی‌های غربی را تدوین می‌کنند».

وزرای خارجه کشورهای عربی پیش از این در نشست فوق‌العاده خود با بازگرداندن کرسی سوریه به این کشور در اتحادیه عرب موافقت کردند.

شورای اتحادیه عرب در بیانیه پایانی خود که روز یکشنبه منتشر شد، از سرگیری مشارکت هیئت‌های دولتی سوریه در جلسات این اتحادیه را پس از ۱۲ سال از تعلیق عضویتشان تایید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha