• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402021810988
  • خبرنگار : 71516

امان تهدیدش را عملی کرد

حملات جنگنده‌های اردنی به مناطق مرزی اردن و سوریه

حملات جنگنده‌های اردنی به مناطق مرزی اردن و سوریه

رسانه‌های اردنی اعلام کردند که جنگنده‌هایی حملاتی را در مناطق مرزی با سوریه انجام دادند.

به گزارش ایسنا، سایت «خبرنی» اردن به نقل از ساکنان اعلام کرد که صدای جنگنده‌ها و انفجارهای قوی برای بیش از ۱۰ دقیقه در مناطق مرزی با سوریه طی ساعات اولیه امروز (دوشنبه) شنیده شد.

ساکنان مناطق مختلف استان إربد صدای این انفجارها را شنیدند.

این سایت ویدیویی را از به پرواز درآمدن جنگنده‌ها در آسمان شهر الرمثا در شمال اردن منتشر کرد.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که جنگنده‌های اردنی حملاتی را به روستای مرزی خراب الشحم در درعا و تل الحاره و تل الجموع انجام دادند و آنطور که ادعا کرده‌اند یک مکان تولید مواد مخدر و مقر تروریست‌ها را هدف قرار دادند.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان نیز ادعا کرد که مرعی الرمثان و خانواده وی شامل زن و شش فرزندش در حمله هوایی جنگنده‌هایی که به نظر می‌رسد اردنی بودند، کشته شدند. این حمله محل اقامت الرمثان در روستای الشعاب در حومه شرقی السویداء در مرزهای سوریه و اردن را هدف قرار داد.

این نهاد گفت: الرمثان یکی از مهمترین تاجران مواد مخدر در منطقه و مسؤول اول قاچاق مواد مخدر به اردن از روستای مرزی الشعاب است.

این حمله در سوریه بعد از بیانیه‌ای که ماه میلادی کنونی در امان به دنبال نشست وزرای خارجه اردن، سوریه، عراق، مصر و عربستان صادر شد، صورت گرفت. در این بیانیه بر تقویت همکاری بین سوریه و کشورهای همجوار و کشورهای متأثر از تجارت مواد مخدر و قاچاق آن از طریق مرزهای سوریه تأکید شد.

امان پیشتر تهدید کرده بود که اگر دمشق به تعهدات خود درباره توقف قاچاق مواد مخدر به منطقه عمل نکند، عملیات نظامی را در داخل سوریه انجام می‌دهد. هنوز دولت اردن بیانیه رسمی درباره این حملات منتشر نکرده است.

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» گفته بود: اگر سوریه به اقدامات جدی برای توقف قاچاق مواد مخدر به اردن و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و جهان دست نزند، «اقدامات لازم برای برخورد با آن را انجام می‌دهیم».

وزیر خارجه اردن تهدید کرد که اگر سوریه نتواند مانع قاچاق مواد مخدر شود، اردن به عملیات نظامی در خاک سوریه دست خواهد زد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha