• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402021811441
  • خبرنگار : 71616

نوبت‌بندی خودروهای ویرایشی اعلام شد

نوبت‌بندی خودروهای ویرایشی اعلام شد

پس از آنکه متقاضیان با نوبت تحویل خودرو در سال ۱۴۰۳ برای تغییر نوع خودروی انتخابی اقدام کردند که بتوانند خودرو در سال جاری، تحویل بگیرند و شش روز برای این امر (تا ۱۰ اردیبهشت ماه) فرصت داشتند؛ اکنون نوبت‌بندی‌های جدید اعلام شده و مشتریان می‌توانند از نوبت جدید خود از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودروها مطلع شوند.

به گزارش ایسنا، پس از مشخص شدن نوبت (اولویت) تحویل خودروهای افراد ثبت‌نام کننده در نخستین طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی، نوبت تخصیص و تحویل قریب به ۵۰ محصول مختلف عرضه‌ شده در خصوص پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) به سال ۱۴۰۳ موکول شده بود؛ این در حالی بود که ظرفیت برخی از محصولات در سال ۱۴۰۲ خالی ماند و در خصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده بود.

براین اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت برای متقاضیانی که اولویت تحویل خودروی آن‌ها سال ۱۴۰۳ است، مهلتی در نظر بگیرد تا این متقاضیان نسبت به ویرایش درخواست خودرویی خود اقدام کنند و پنج اولویت از خودروهای کم تقاضاتر که نوبت تحویل در سال ۱۴۰۲ خواهند داشت را انتخاب کنند؛ بنابراین مشتریان با نوبت دریافت سال آینده از پنجم اردیبهشت تا ۱۰ اردیبهشت فرصت داشتند برای تغییر نوع خودروی انتخابی خود اقدام کنند.

پس از پایان این مهلت ویرایش در روز یکشنبه هفته گذشته (۱۰ اردیبهشت)، سایت سامانه بسته بود تا بر اساس اولویت تعیین شده توسط مشتریان، پالایش صورت گیرد و ترتیب (اولویت) دریافت خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص شود.

نتیجه این موضوع امروز (دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) مشخص شده و بر این اساس افرادی که نوع خودروی خود را در زمان ویرایش تغییر دادند، اکنون می‌توانند از طریق سایت سامانه، از نوبت جدید خود برای دریافت خودروی انتخابی مطلع شوند.

یادآوری می‌شود که چنانچه متقاضی هیچ اولویتی را انتخاب نکرده باشد، همان انتخاب اولویت سال ۱۴۰۳ برای او ملاک خواهد بود و بر اساس آن خودروی خود را در سال آینده دریافت خواهد کرد.

از سوی دیگر با توجه به اعلام نوبت جدید متقاضیانی که نوع خودروی انتخابی خود را در فرصت ویرایش مربوط به مرحله اول فروش یکپارچه خودروها، تغییر دادند، امروز (دوشنبه) مشخص شده است، همچنان ابهاماتی در این زمینه وجود دارد، به طور مثال تغییر خودروی انتخابی تعدادی از مشتریان انجام نشده و همان نوبت‌های اولیه در سال ۱۴۰۳ برایشان ثبت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۱۰

واقعاً یعنی چی که برای اکثراً دوباره زدید لغو سیستمی؟ خب لااقل یه حق انتخاب میدادید. من که قرار هست ۴۰۳ تحویل بگیرم خب ممکنه خودرویی که تو ویرایش مشخص کردمو تو ۴۰۳ بخواهم بگیرم.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۳۳

در مورد من هیچ گزینه ای برای انتخاب هایی که انجام داده بودم فعال نیست. یعنی نه معلوم است رد شده نه پذیرفته شده است

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۳۹

ااقل زمان تحویل اولویت ها را اعلام میکردید شاید آدم اولویت مثلا تابستان 1403 یک نوع خودرو جدید را ترجیح میداد به زمستان 1403 خودروی قبلی.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۸ ۱۷:۰۵

آخه این چه کاریه خوب چرا مردم رو سرکار گذاشتید اگر قرار بود دوباره همون اولویت باشه این همه بوق و کرنا چرا راه انداختید . چرا از اول گفتید حتما یکساله تحویل می دید . چرا از اول که خودروها بیشتر بود چند اولویتی نگذاشتید؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۳۶

برا من دنا ۱۴۰۳ تحویلیم بود تغییر دادم الان وانت آریسان احراز شده من میتونم به اولویت اولم یعنی دنا ۱۴۰۳ برگردم یانه؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۴۵

عدم تخصیص یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟خوب اگر رانا و شاهین و تارا ظرفیت ندارد. چرا مردم را سرکار گذاشتید خوب حداقل جواب درست حسابی بدهید که خودروهای ویرایش شده را چه موقع میتوانید تحویل دهید اگر خودرو ندارید پس چرا دوباره دارید ثبت نام میکنید؟؟؟؟؟؟!؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۹ ۱۱:۴۴

حرفتون درسته تازه میگن تو طرح بعدی شاهین دوباره هست ولی چرا به اولویت های ما تعلق نگرفته.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۸ ۲۳:۱۵

من ویرایش انجام دادم قبلی ۴۰۳رو حذف کردم تارا نوشتم ثبت سفارش هم با موفقیت انجام و ثبت شده الان نگاه کردم نوشته عدم تخصیص و همون قبلی ۴۰۳ رو دوباره زده واقعا نمیدونم باید چیکار کنم

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۹ ۰۰:۰۰

عدم تخصیص یعنی چی والان تکلیف من چیه که توی جزئیات سفارش زدید عدم تخصیص؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۹ ۰۰:۱۹

برای من زده عدم تخصیص!! منظور چیه

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۹ ۰۱:۱۴

سلام ۴ تا اولویت انتخاب کردم اما هیچکدومو نوبت ندادن.همون ۴۰۳ رو برگردوندن.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۹ ۰۳:۳۹

اول زدند «لغو سیستمی» بعد عوض کردند گذاشتند «عدم تخصیص» اولشم گفتم هرکدام که دلمان خواست و عشقمان کشید تخصیص میدهیم، لغو سفارش بزنید، اگر نشد همان لغو شده باشد...

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۹ ۰۸:۰۳

با سلام چرا یک سامانه ای که از لحاظ نرم افزاری دچار مشکل است بایستی بعنوان مرجع تعیین تکلیف حوزه خودرو تعیین گردد. ضمناً چرا هیچگونه شفاف سازی در خصوص ساز و کار این سامانه و اینکه چه کسانی به سامانه دسترسی دارند و طی چه مکانیزمی اطلاعات پالایش میگردد ؛ وجود ندارد. آیا مشکلات سامانه باعث نمیشود حق برخی افراد ضایع گردد؟ الله اعلم جا دارد دستگاههای متولی در این حوزه ورود نمایند.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۹ ۰۸:۴۱

دوستان من اصلا نمیتونم وارد سامانه بشم - آدرس سایتش عوض شده؟ یا مشکل داره؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۹ ۰۹:۳۱

سلام.ببخشید . به کجا باید شکایت کرد از سامانه یکپارچه خودرو و وزارت صمت.؟ اول گفتن تمام خودرو ها تحویل ۱۴۰۲ هستند بعد برای ما رو زدن تحویل زمستان ۱۴۰۳ بعد گفتن که تغییر بدید خودرو دیگری انتخاب کنید تحویلش میشه ۱۴۰۲ . من تغییر دادم الان سایت رو دیدم نوشته عدم تخصیص .این چه بازی هستش .شما رو بخدا پیگیری کنید.ممنون

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۹ ۱۰:۰۹

از من رو خودشون حذف کردن و همون قدیمی رو اعلام کردن. اول که گفته بودن یه ساله، بعد دوساله اش کردن، بعد گفتن دوباره بیایید تغییر بدین، که اونم به جز تارا یا ماشین های با قیمت میلیاردی بود یا کوییک و اینا، که همه تارا و شاهین رو زدن، بعدشم که همون رو هم حذف کردن برگردوندن به انتخاب قبلی.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۹ ۱۰:۴۹

الان با عدم تخصیص همه اولویت‌های ویرایش‌شده، این ثبت نام جدید قرار است چه خودرویی و به چه سالی عرضه شود!؟؟؟ شما توانایی تامین یک تغییر اولویت و تامین خودرو را نداشتید، و همه حواله ۱۴۰۳ شدند، از اول خرداد قرار است پیش فروش و اولویت بندی سال ۱۴۰۴ به بعد باشد!؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۹ ۱۱:۱۸

برای من هم زدند عدم تخصیص ، مگه نگفتید تارا ضرفیت داره پس چی شد،

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۹ ۱۱:۴۱

صد در صد اشکال داره من شاهین رو هم توی اولویت هام درخواست دادم ولی برنده نشدم حالا میگن توی طرح دوم دوباره سایپا شاهین رو گذاشته مگه میشه پس چرا به من تعلق نگرفته.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۹ ۱۲:۱۲

ما دو نوع تارا اتومات و دستی و یک جک S7 انتخاب کردیم....همه را زده عدم تخصیص!! و برگشته به انتخاب اولیه سورن در تاریخ زمستان 403 بنظر شما منطقی هست؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۹ ۱۵:۳۴

سلام لطفاً پیگیر شفاف سازی ساز و کار سامانه باشید.بنده 5 اولویت از دو خودروساز انتخاب کردم. تارا ساده و اتومات ،رانا، شاهین و ساینا ولی دوباره زده 207 اولویت تابستان 403 ، هرجور حساب کنی این سامانه حرفش ناحساب.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۰ ۱۴:۱۰

فقط يك نفر به من بگه معني "فوق العاده 1402 " چيه؟؟؟ دناي منو از تارا و تارا اتوماتيك و شاهين و رانا هم رد كردن شد كوييك اتوماتيك فوق العاده 1402

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۰۲:۵۳

یعنی نهایتا سه ماه دیگه بهت توی 1402تحویل میدن

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۶ ۱۶:۱۳

سلام ایا برای تابستان 1402 برای کسی پیامک ارسال شده