• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402021811559
  • خبرنگار : 71653

ضرغامی در بازدید از نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۳»:

صنایع‌دستی بخش قابل‌توجهی از صادرات غیرنفتی کشور را دربر دارد

صنایع‌دستی بخش قابل‌توجهی از صادرات غیرنفتی کشور را دربر دارد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیۀ بازدید از پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که ظهر امروز انجام شد، صادرات حوزۀ صنایع‌دستی را بخش قابل‌توجهی از صادرات غیرنفتی کشور برشمرد و تقویت آن را، موجب قوی‌تر شدنِ هویت فرهنگی کشور و در نتیجه موجب قوام گردشگری خواند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سیدعزت‌ الله ضرغامی (وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) با همراهی علی‌اصغر شالبافیان (معاون گردشگری کشور) و مریم جلالی (معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی) ظهر دوشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) از سالن فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری در ایران اکسپو ۲۰۲۳ پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی در محل برگزاری نمایشگاه‌بین‌المللی تهران بازدید و با غرفه‌داران گفت‌وگو کرد.

ضرغامی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در راستای معرفی ظرفیت‌ها و تسهیل شرایط صادرات صنایع‌دستی مفید دانست و با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های لازم برای صادرات صنایع‌دستی باید فراهم شود، گفت: صادرات جزو اولویت‌ها و موضوعات مورد تمرکز وزارت میراث قرار گرفته و طی این مدت در راستای تبیین نظام مسائل حوزۀ صادرات، چندین جلسۀ مشورتی با صادرکنندگان داشته‌ام.

او با اشاره به عقب‌ماندگی در حوزه صادرات صنایع‌دستی، ادامه داد: برخی مسائل مربوط به این حوزه را در دولت حل کرده‌ایم و در تلاش هستیم که تمامی مشکلات و چالش‌های پیش‌روی صادرکنندگان را نیز به‌مرور حل کنیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه حوزه صنایع‌دستی بخش قابل توجهی از صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: این حوزه علاوه بر تقویت هویت فرهنگی کشور موجب قوام گردشگری می‌شود و مورد توجه ما قرار دارد.

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران، معرفی ظرفیت‌های هتلداری کشور برای ارائۀ خدمات به گردشگران، ارائۀ اقلام تبلیغاتی معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران به زبان‌های مختلف با رویکرد توسعه زبان و تنوع محصولات گردشگری، معرفی سایت «ویزیت ایران»، برگزاری کارگاه‌ صنایع‌دستی از ظرفیت‌های ارائه‌شده در غرفۀ وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود.

صنایع‌دستی بخش قابل‌توجهی از صادرات غیرنفتی کشور را دربر دارد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha