• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402021912047
  • خبرنگار : 71516

همزمان با واکنش‌های عربی و اسلامی

سوریه درباره حمله رژیم صهیونیستی در غزه: محکومیت دیگر کافی نیست

سوریه درباره حمله رژیم صهیونیستی در غزه: محکومیت دیگر کافی نیست

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که باید اقدامات عملی برای پایان دادن به کشتار ملت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد: محکومیت دیگر کافی نیست. آنچه اکنون لازم است اقدامات واقعی برای پایان دادن به کشتار مردم فلسطین توسط اسرائیل و مجازات مقامات اسرائیلی است که سعی در سرپوش گذاشتن بر بحران‌های داخلی خود دارند.

این وزارتخانه بر حمایت دمشق از ملت فلسطین و مسئله عادلانه آن تأکید و اعلام کرد: این رفتار جنایتکارانه تنها باعث افزایش پایبندی آن به این موضع می‌شود و عزم مردم ثابت قدم فلسطین را برای ادامه مبارزه تا رسیدن به حقوق کامل خود افزایش می‌دهد.

وزارت خارجه سوریه به خانواده‌های شهدای فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تسلیت گفت.

همچنین سنان المجالی، سخنگوی وزارت خارجه اردن بر لزوم تحرک فوری جامعه بین‌المللی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و فراهم کردن حمایت لازم از ملت فلسطین در نوار غزه و سایر مناطق فلسطینی تأکید کرد.

وی گفت: ادامه تجاوزات و نقض‌ها علیه مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس و یورش‌های رژیم صهیونیستی به شهرهای فلسطینی موجب گسترش خشونت می‌شود و همگان بهای آن را می‌پردازند. اردن به تماس‌ها و تحرکات خود برای توقف فوری این تنش‌های خطرناک و برقراری آرامش ادامه می‌دهد.

مصر نیز مخالفت کامل خود را با تجاوزات رژیم صهیونیستی اعلام و حملات این رژیم به نوار غزه و یورش شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی و ادامه یورش‌ها به شهرهای فلسطینی از جمله نابلس را محکوم کرد.

وزارت خارجه مصر اعلام کرد: این تجاوزات با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد و موجب افزایش خشونت‌ها می‌شود.

پارلمان عربی هم اعلام کرد: اقدامات وحشیانه و مکرر اسرائیل علیه فلسطینی‌ها به تمام جهان نشان می‌دهد که اشغالگران با قطعنامه‌های بین‌المللی و پایبندی به آن مخالف هستند و منطقه را به سمت خشونت و بی ثباتی بیشتر می‌برند.

پارلمان عربی بر لزوم اتخاذ مواضع مثبت و جدی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تأکید کرد و حملات ظالمانه این رژیم به نوار غزه را محکوم کرد.

پارلمان عربی از جامعه بین‌المللی خواست به مسؤولیت‌های خود و تلاش برای توقف تجاوزات مکرر علیه ملت بی‌گناه فلسطین که خواهان حقوق مشروع خود درباره تشکیل کشور مستقل هستند، عمل کند.

سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم و اعلام کرد: این کشتار ادامه تجاوزات و حملات ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. نیروهای اسرائیلی مسؤولیت کامل پیامدهای ادامه این جنایت‌ها را که تهدیدی علیه امنیت و ثبات منطقه است، برعهده دارند.

سازمان همکاری اسلامی از جامعه بین‌المللی خواست به مسؤولیت‌های خود برای فراهم کردن حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین و مجازات اسرائیل به خاطر تمام جنایت‌هایش عمل کنند.

بامداد امروز سه شنبه، در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۳ فلسطینی از جمله سه تن از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) به شهادت رسیدند. حملات این رژیم آپارتمان‌ها و خانه‌های رهبران نظامی جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه را هدف قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha