• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402021912201
  • خبرنگار : 50233

۴ شرکت بزرگ سمنان بورسی می شوند

سمنان صاحب دومین سکوی تامین مالی کشور در بورس

سمنان صاحب دومین سکوی تامین مالی کشور در بورس

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از زمینه سازی برای ورود حداقل چهار واحد بزرگ و مستعد این استان به بورس در سفر پنج شنبه عشقی رئیس بورس کشور به سمنان خبر داد.

محمد رضا صادقی ۱۹ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش "تامین مالی از بازار سرمایه" در سمنان در پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار کرد: دکتر عشقی رئیس بورس ایران، گودرزی رئیس بورس تهران و شمسی نژاد مدیرعامل بانک مهر قرض الحسنه ایران از شاخص ترین مهمانان این همایش بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه استان سمنان در سال گذشته برای فعال سازی واحدها و صنایع استان از بانک های عامل استفاده کرد افزود: استان سمنان علی رغم اینکه تنها هشت دهم درصد از کل جمعیت کشور را در خود دارد سال گذشته ۲۰.۲ درصد از کل منابع مالی و تسهیلات رونق تولید را در استان جذب کرد که موفقیت بزرگی در راستای فعال سازی بخش تولید و صنعت و کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان به مشکلات بانک ها در تامین منابع در سال جاری پرداخت و گفت: امسال در صددیم که منابع مالی مورد نیاز را از طریق بازار بورس تامین کنیم.
وی با بیان اینکه سرمایه ذاتا فرار است افزود: از همین رو باید برای جذب سرمایه گذار در استان فرش قرمز پهن و زمینه را برای سرمایه گذاری امن و پایدار مهیا کرد.

رتبه سوم سمنان در شاخص تامین امنیت سرمایه گذاری

صادقی از رتبه سوم استان سمنان در شاخص تامین امنیت سرمایه گذاری خبر داد و گفت: برای تداوم توسعه و جذب سرمایه در استان باید از ظرفیت بالای بازار سرمایه بهره گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: با توجه به فشار مالی به وجود آمده به بانک ها در سال گذشته و مشکلات این حوزه باید به دیگر حوزه های جایگزین برای تامین سرمایه اندیشید.
وی از برنامه ریزی برای ایجاد سکوی تامین مالی در بورس از سوی این استان خبر داد و اظهار کرد: در همین ارتباط مذاکراتی با بازار سرمایه کشور انجام شد.

سمنان صاحب دومین سکوی تامین مالی کشور در بورس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه تا پیش از این تنها یک استان در کشور موفق به ایجاد سکوی تامین مالی در بازار بورس شده افزود: سمنان بعد از استان کرمانشاه دومین استان کشور است که صاحب این سکوی تامین مالی در بازار شیشه ای می شود.

وی با اشاره به پیش بینی پنل های متعدد برای همایش "تامین مالی از بازار سرمایه" گفت: صبح پنجشنه پنل "شرکت های دانش بنیان" برگزار می شود.

تسهیلات قرض الحسنه ۵۰۰ میلیونی به دانش بنیان ها
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از شناسایی ۳۰ واحد دانش بنیان برای تامین منابع مالی به بورس خبر داد و گفت: قرار است که تسهیلات ارزان قیمت و ۵۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه به واحدهای دانش بنیان مستعد استان پرداخت شود.
وی از انخاب حداقل یک واحد دانش بنیان بزرگ در هر کدام از شهرستان های هشتگانه استان خبر داد و افزود: با توجه به نوپا بودن این واحدها، این منابع می تواند به توسعه دانش بنیان ها در استان کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از برپایی دوره های آموزشی در قالب این همایش خبر داد و افزود: دوره آموزشی سواد مالی برای دانش آموزان و دانشجویان استان در مرکز استعدادهای درخشان پسران شهید بهشتی سمنان برگزار می شود.

وی از انعقاد یک تفاهمنامه آموزشی بین بورس و آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: این دوره های آموزشی در بخش های دیگر نیز برگزار خواهد شد.

پذیرش ۴ کارخانه و واحد بزرگ استان در بورس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به وجود ۷ شرکت بورسی در استان سمنان گفت: با توجه به فرآیند طولانی پذیرش شرکت ها در بازار بورس قرار است در جریان این همایش زمینه برای پذیرش حداقل ۴ شرکت بزرگ دیگر استان فراهم شود.
وی با اشاره به تعدد واحدهای متقاضی برای ورود به بازار سرمایه گفت: قرار است که این چهار کارخانه و واحد بزرگ استان در بازه کوتاه تری و بدون نوبت بعد از طی مراحل قانونی و ارزیابی ها، در بازار بورس پذیرفته شوند.
صادقی همچنین از برپایی دو پنل آموزشی در برنامه های عصر این همایش خبر داد و گفت: برپایی این دوره ها می تواند به پذیرش واحدها در بازارهای مالی کمک کند.

بازدید عشقی از شرکت های بورسی

وی با اشاره به سفر رئیس بورس ایران به سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با بازدید احتمالی دکتر عشقی از شرکت های بورسی استان گفت: فعلا تنها برنامه هماهنگ شده برای بازدید، حضور رئیس سازمان بورس در شرکت فروسیلیس است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در پاسخ به این پرسش ایسنا که واحدهای متعددی در استان متقاضی ورود به بازار سرمایه هستند، باتوجه به برنامه معاونت اقتصادی برای تامین منابع نالی از بورس آیا استانداری برآوردی از این موضوع داشته اظهار کرد: ما در استان اطلاعات مربوط به ۶۰ واحد در استان را احصا کردیم اما بدیهی است که امکان ورود همه آنها به بازار سرمایه نیست.
وی ادامه داد: براساس مذاکرات انجام شده حداکثر سه تا چهار واحد استان در جریان این سفر برای ورود به بازار بورس مورد بررسی قرار می گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha