• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402022012658
  • خبرنگار : 30057

تلاش برای تامین مالی دانش‌بنیان‌ها با حضور همه بازیگران فناوری

تلاش برای تامین مالی دانش‌بنیان‌ها با حضور همه بازیگران فناوری

سرپرست معاونت فناوری وزارت علوم با اشاره به چالش‌های تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم در فرصت‌هایی چون فینوتکس بازیگران جدیدی به میدان بیایند و همت جدی در بحث تامین مالی و بودجه‌ای در این حوزه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر امیدرضایی‌فر در حاشیه مراسم فینوتکس که در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، در جمع خبرنگاران رویداد فینوتکس را رویدادی برای به هم‌رسانی و فرهنگ‌سازی بازیگران مالی و تامین مالی حوزه فناوری و نوآوری کشور توصیف کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور نیازمند یکسری تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها در ابزار مالی هستند تا با استفاده از این، نسبت به افزایش نقدینگی مالی و فضای مالی نوآوری خود اقدام کنند.

وی با ابزار امیدواری از اینکه بخش ویژه‌ای از مجموعه تامین مالی‌های کشور به سمت زایش فناوری هدایت شوند، خاطر نشان کرد: چالش اصلی کشور دانش‌بنیان شدن مجموعه‌هایی است که هنوز دانش‌بنیان نشده‌اند و باید به این سمت هدایت شوند که برای این موضوع نیز به نوعی نیاز به هدایت مالی دارند، ولی بسترهای قانونی و فضاهای بودجه‌ای و یا مدل حمایتی از آنها نمی‌بینیم که به عنوان یک چالش جدی‌ برای مسیر توسعه کشور قلمداد می‌شود.

رضایی‌فر ادامه داد: امیدواریم بتوانیم‌ در فرصت‌هایی چون فینوتکس بازیگران جدیدی به میدان بیایند و همت جدی در بحث تامین مالی و بودجه‌ای در این حوزه داشته باشند.

سرپرست معاونت فناوری وزارت علوم با اشاره به وضعیت تامین اعتبارات شرکت‌های دانش‌بنیان، خاطر نشان کرد:  ما در وزارت علوم سعی کردیم بودجه‌هایی که به صورت درآمدهای اختصاصی و گردش مالی پارک‌ها و دانشگاه‌ها هستند، در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صرف شوند.

رضایی‌فر با اشاره به نقش اینوتکس در جبران خلأهای حوزه علم و فناوری، یادآور شد: رویدادهای سالانه همچون مراسم هفته پژوهش و فناوری، جشنواره خوارزمی، شیخ بهایی و مجموعه اینوتکس، ابزاری مهم در رسوخ فناوری در سطح جامعه هستند که در آن‌ها فرایند فرهنگ‌سازی در کنار بهم رسانی‌های بازیگران فناوری رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین دوره رویداد اینوتکس از سوی پارک فناوری پردیس از روز سه‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه ادامه دارد. فینوتکس از جمله برنامه‌هایی است که در این دوره از رویداد اینوتکس، برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha