• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402022012684
  • خبرنگار : 71616

اطلاعات غیر رسمی از لیست خودروها در مرحله دوم طرح یکپارچه

اطلاعات غیر رسمی از لیست خودروها در مرحله دوم طرح یکپارچه

بر اساس اطلاعات غیر رسمی منتشر شده در فضای مجازی، لیستی از خودروهایی که قرار است در دومین مرحله از فروش یکپارچه خودروهای داخلی عرضه شوند، دست به دست می‌شود؛ لیستی که در آن محصولی از گروه صنعتی ایران‌خودرو دیده نمی‌شود؛ این در حالیست که تا این لحظه هنوز موارد مربوط به این طرح فروش، توسط مدیر سامانه یکپارچه خودرو تایید یا رد نشده است.

به گزارش ایسنا، از شب گذشته لیستی از خودروهای قابل عرضه در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروهای داخلی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن محصولات چهار شرکت سایپا، مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور و فردا موتورز دیده می‌شود؛ اما خبری از محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو نیست.

این در حالیست که در پیگیری ایسنا از ایران‌خودرو، این شرکت اعلام کرد که تعدادی از محصولات خود را در این مرحله خواهد داشت، اما هنوز به قطعیت و تایید رسمی نرسیده است.

البته که پیش از این، این گروه خودروسازی در اطلاعیه خود از عرضه هایما در مرحله دوم طرح فروش سامانه یکپارچه تخصیص خودروها خبر داده و اعلام کرده است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، محصول هایما در این مرحله فروش خودروهای داخلی در کنار سایر محصولات این شرکت که امکان عرضه آن‌ها با توجه به برنامه تولید وجود دارد، عرضه خواهد شد.

اضافه شدن طرح جایگزینی خودروهای فرسوده 

نکته‌ قابل توجه دیگر در این اخبار غیر رسمی از دومین مرحله از طرح فروش خودروهای داخلی این است که گویا قرار است طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز در این مرحله از فروش خودروها اجرایی شود؛ این در حالیست که در مرحله اول فروش یکپارچه خودروها، این طرح اجرایی نشد و علت آن حذف قرعه‌کشی عنوان شد. ( گفته شد که با توجه به اینکه قانون طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را در فرایند قرعه‌کشی تعریف کرده است، یا حذف قرعه‌کشی صرف انتخاب برنده، الزامی برای اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده وجود ندارد.)

همچنین گفته شده در این مرحله متقاضیان واجد شرایط که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود کرده‌اند امکان انتخاب ۵ اولویت جهت ثبت نام اولیه برای قرار گرفتن در لیست نوبت دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی بر مبنای لیست انتظار را خواهند داشت.

 این موارد در حالی مطرح است که تا این لحظه هیچ یک توسط مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تایید یا رد نشده و علیرغم چندین نوبت پیگیری‌ ایسنا، تاکنون پاسخی در رابطه با این مرحله ارائه نشده است.  

گفته می‌شود که محصولات زیر از چهار شرکت فوق‌الذکر به شرح زیر در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی در قالب سه طرح عادی، مادران و جایگزینی خودروهای فرسوده عرضه خواهند شد:

 سایپا

 کوییک GX (شهریور۱۴۰۲به‌بعد)

 کوییک اتوماتیک

 کوییک GX  R (شهریور۱۴۰۲به‌بعد)

 ساینا S

ساینا S اتوماتیک

 ساینا GX (شهریور۱۴۰۲به‌بعد)

 ساینا GX اتوماتیک (شهریور۱۴۰۲به‌بعد)

ساینا GX دوگانه‌سوز (شهریور۱۴۰۲به‌بعد)

 شاهین

 شاهین اتوماتیک (شهریور۱۴۰۲به‌بعد)

اطلس (شهریور۱۴۰۲به‌بعد)

 مدیران‌خودرو

Arrizo ۶ PRO Excellent

Tiggo ۸ PRO Premium

 X۵۵ Pro IE

X۲۲ pro IE Turbo

 X۲۲ pro MT

 Arrizo ۵ turbo IE LF

 کرمان‌موتور

JAC S۳

 JAC J۴

KMC J۷

 فردا موتورز

FMC-SX۵

FMC-T۵

SUBA M۴

 همچنین جدولی از برنامه زمانبندی اجرای این طرح منتشر شده است که این زمانبندی نیز هنوز توسط مسئولان سامانه یکپارچه تخصیص خودرو یا وزارت صنعت، معدن و تجارت تایید نشده است.

اطلاعات غیر رسمی از لیست خودروها در مرحله دوم طرح یکپارچه

گفتنی است تنها مورد قطعی این مرحله از فروش یکپارچه خودروها این است که متقاضیان از امروز (چهارشنبه) ٢٠ اردیبهشت ماه به مدت ١٠ روز (٢٩ اردیبهشت ماه) می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب ٢۶ بانک‌ عامل یا به صورت غیرحضوری (اینترنتی) برای تعریف حساب وکالتی به نام سازمان حمایت و واریز ١٠٠ میلیون تومان گام نخست شرکت در این مرحله از فروش خودروها را بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۰ ۱۰:۴۳

ایران خودرو چه محصولایی رو عرضه کرده؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۰ ۱۰:۴۵

طرح فرسوده هم که اومده

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۰ ۱۱:۰۴

اساتید و عزیزان خبرگزاری‌ها لطفا به داد کسانیکه پژو مدل tu3ثبت نام کرده اند و تا الان هیچ خبری نه از قیمت و نه چگونگی تحویل به خریداران گفته اند ما بلا تکلیف و پر از استرس و نگرانی منتظریم لطفا رسیدگی کنید. خبرگزاری عزیز ممنون

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۰ ۱۱:۲۵

چرا قیمت و زمان تکمیل وجه مشخص نیست؟ محصولات مونتاژی به قیمت شورای رقابت فروش می رود یا به قیمت خودرو ساز ؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۰ ۱۳:۰۴

منم دقیقا همین سوالو دارم. چرا شفاف نیستن که مردم بتونن برنامه ریزی کنن

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۰ ۱۲:۲۹

قیمت ماشینا که معلوم نیست بعد اومدید چهار تا ماشین بدرد نخور گذاشتید بعدش انتظار دارید بازار سر و سامان بگیره اگه ماشینهای که اعلام کردن همینا باشه منتظر گرون شدن شدید خودرو باشید

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۰ ۱۲:۵۶

ذامیاد چی. یا کارا چی

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۰ ۱۳:۰۸

با سلام بنده در طرح ابان ماه۱۴۰۱ از طرح فرسوده ایرانخودرو به عنوان رزرو برنده شده بودم که که پس از ۵ ماه وارسال شکایات متعدد و درخواست تعیین تکلیف نهایی بنده را از وضعیت رزرو به برنده نشده اید تغییر دادند در تمام این مدت پول را صرف خرید وسرمایه گذاری نکردم به امید روزی که جواب بدهند ا. الان هم بیشتر از ۱سال است که دیگر طرحی به عنوان فرسوده برگزار نمیشود من برای چنین نظارتی وچنین برنامه هایی متاسفم

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۰ ۱۳:۱۲

چرا برای مادران پولی کردید ما بیچاره ها که نداریم چی این انصاف نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۰ ۱۳:۳۱

من در طرح قبلی نتونستم حساب باز کنم پژو پارس یا ۲۰۷ میخاستم گفتم در طرح دوم شرکت میکنم ک اونم ایران خودرو نیست ایا امکان داره ایران خودرو باشه تو این طرح؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۰ ۱۳:۳۴

خدا کنه ایران خودرو هم باشه

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۰ ۱۳:۵۳

مادران بدون وسیله نقلیه ی سرپرست خانواده روچرادرنظرنگرفتند این عادلانه نیست حتمااربازارآزادباید خریدگران کنیم؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۰۶:۱۷

من ۴۰۳ پارس در اومد اسمم تغییر اولویت زدم ولی رانا نشد ثبت نام کنم مجبورسایپا ثبت نام کنم چون اول لغو باید می شد پارس بعد انتخاب می کردم ساینا هم اجازه انتخاب ندادند فقط کوییک ثبت نام کردم اسمم در آمد نمی خوام کوییک بخوام برگردم همون نوبت اولیه ۱۴۰۳پارس باز نیست لطفا باز بزارید اگه کسی خواست برگرده به نوبت قبل

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۱۶:۱۸

ببخشید فعلا باید حساب رو وکالتی کنیم ؟ و ۱۰۰ تومان تو حساب داشته باشیم ؟ یعنی تا ۲۹ اردیبهشت فقط این دو تا کار رو باید انجام بدیم ؟ لطفا راهنمایی کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۲۱:۱۰

ی ماشین مخان بدن پیر ادمو در میارن هفت خان رستم اسون تره بخدا

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۴ ۱۰:۱۹

اگر حمایتی از مادران داشتند اینجور با مادران رفتار نمیکردند همش به نفع خودشونه

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۵ ۱۵:۰۳

واقعا این عدالت هستش که اونایی که توی مرحله اول طرح یکپارچه ثبت نام کردن با ۲۵۷ میلیون صاحب پژو پارس ایران خودرو بشن بعد در طرح دوم یکپارچه ما محصولات بی کیفیت و گران سایپا رو که ارزون ترینش ساینا هستش رو به ۲۴۱ میلیون خریداری کنیم؟یا پژو ۲۰۷ که ۳۰۰ و خورده ای بعد همون قیمت رو داره کوییک میده سایپا.شاید بعضی ها پولشون تو طرح اول آماده نبود یا جا موندن.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۷ ۱۸:۳۴

در مرحله دوم ثبت‌نام کردم موعد تحویل بهار403میباشد.میتونم‌لغوکنمدرمرحله سوم طرح شرکت کنم