• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402022012712
  • خبرنگار : 30057

رئیس کمیته علمی فینوتکس مطرح کرد

شرکت‌ها متناسب با فعالیت خود تامین مالی کنند/بهترین روش تامین مالی برای نوپاها

شرکت‌ها متناسب با فعالیت خود تامین مالی کنند/بهترین روش تامین مالی برای نوپاها

رئیس کمیته علمی فینوتکس از اجرای ۱۲ نوع روش تامین مالی در کشور خبر داد و گفت: یکی از راهکارهای توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان تامین مالی است و این امر برای هر نوع شرکتی متفاوت است و باید شرکت‌ها را با این روش‌ها آشنا کرد که در این رویداد تلاش می‌شود تا شرکت‌ها را با این روش‌ها آشنا کنیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا دلیری امروز در حاشیه افتتاحیه رویداد فینوتکس که همزمان با دوازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار شد، در جمع خبرنگاران، رویداد فینوتکس را اولین رویداد فناوری مالی دانست و افزود: این رویداد در گذشته به صورت پراکنده برگزار می‌شد، ولی همانند این رویداد، به طور منسجمی نبود.

وی با اشاره به روند برگزاری رویداد فینوتکس، اظهار کرد: در طی این رویداد ما فرایندهای فناوری تامین مالی و تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و هم روش‌های تامین مالی را بررسی کرده و در قالب پنل‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهیم.

دلیری اضافه کرد: بسیاری از شرکت‌ها و فناورها از روش‌های تامین مالی آگاهی ندارند و در کشور ما زمانی که بحث تامین مالی مطرح می‌شود، همه به سمت وام می‌روند، در حالی که در دنیا بیش از ۳۰ نوع روش‌ تامین مالی متعدد وجود دارد و در کشور حداقل ۱۲ نوع روش تامین مالی پیاده‌سازی و اجرایی شده است.

رییس کمیته علمی فینوتکس، آشنا کردن شرکت‌های دانش‌بنیان با این روش‌ها را از اهداف برگزاری فینوتکس عنوان کرد و یادآور شد: ادامه یافتن این رویداد می‌تواند فضای رقابتی را برای بازیگران و نهادهای تامین مالی ایجاد کند؛ چرا که در این رویداد برترین‌های حوزه تامین مالی تقدیر می‌شوند.

دلیری یکی از راهکارهای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان را تامین مالی دانست و خاطرنشان کرد: تامین مالی برای هر نوع شرکتی متفاوت است و باید شرکت‌ها را با این روش‌ها آشنا کرد و در این رویداد تلاش می‌شود تا شرکت‌ها را با این روش‌ها آشنا کنیم.

رییس کمیته علمی رویداد فینوتکس با ابراز خرسندی از اجرایی شدن بسیاری از روش‌های تامین مالی در کشور، گفت: ولی باید شرکت‌ها بدانند کدام روش تامین مالی با طرح‌های آنها سازگاری و سنخیت بیشتری دارد.

دلیری با اشاره به روش‌های تامین مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: بهترین روش تامین برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا VC است که هم در بورس و خارج از بورس وجود دارد و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز فعال شده است. 

وی ادامه داد: برای طرح‌های کوچک، سکوهای سرمایه‌گذاری "کردفاندینگ" وجود دارد. این روش از پول‌های خرد مردم تامین مالی می‌کند و به عنوان یک روش سریع تامین مالی به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین دوره رویداد اینوتکس از سوی پارک فناوری پردیس از روز سه‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه ادامه دارد. فینوتکس از جمله برنامه‌هایی است که در این دوره از رویداد اینوتکس، برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha