• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402022012743
  • خبرنگار : 50088

فرماندار تایباد:

احداث اردوگاه مهاجران خارجی در مرز دوغارون ضروری است

احداث اردوگاه مهاجران خارجی در مرز دوغارون ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار تایباد گفت: از آنجا که روزانه بین ۳ الی ۳۵۰۰ نفر از طریق مرز دوغارون به کشور وارد و یا خارج می‌شوند، احداث اردوگاه مهاجران برای اتباع مجاز و غیرمجاز امری ضروری است.

مهدی دونده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: مرز زمینی دوغارون در شرق کشور تنها معبر رسمی ورود و خروج مسافران است، بنابراین ایجاد چنین ظرفیتی برای اتباعی که از طریق این مرز وارد کشور می‌شوند، ضرورت دارد.

فرماندار تایباد با اشاره به اینکه اولویت در این طرح پوشش اتباع غیرمجاز است، افزود: هدف از احداث این اردوگاه بیشتر اتباع غیرمجازی هستند که شبانه وارد کشور شده و توسط نیروهای مرزبانی دستگیر و برای طرد شدن آنها به افغانستان برنامه‌ریزی می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: این افراد پس از دستگیری و طی کردن مراحل قانونی به کشور افغانستان بازگردانده می‌شوند، از این رو احداث این اردوگاه در مرز دوغارون فرصتی ایجاد می‌کند تا افراد دستگیر شده تا زمانی که مراحل و اقدامات اولیه برگشت به کشورشان انجام می‌شود در آنجا اسکان یابند.

دونده خاطرنشان کرد: احداث این اردوگاه برای مرزی که روزانه بیش از سه هزار نفر مسافر زمینی از طریق آن تردد می‌کنند، ظرفیتی است تا ورودی‌ها سازمان‌دهی شود و در اردوگاه نیروهای کار شناسایی و آموزش‌های لازم برای آنان صورت گیرد، همچنین قادر خواهیم بود از ظرفیت‌های کاری که این اردوگاه می‌تواند در حوزه‌های مختلف ایجاد کند، بهره‌برداری مناسبی کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان‌ تایباد بیان کرد: احداث اردوگاه مهاجران در مرز دوغارون بازتاب مثبتی در کل کشور دارد، زیرا خروج تمامی اتباع بیگانه به کشورشان در ایران، از طریق این مرز انجام می‌گیرد که این موضوع هم برای شهرستان تایباد و هم کل کشور ظرفیت مناسبی ایجاد می‌کند.

دونده اعلام کرد: تاکنون با پیگیری‌های انجام شده توافقات برای احداث این اردوگاه تکمیل و منتظر تأمین زمین هستیم. ابتدا باید منابع طبیعی زمینی را با متراژ بالا به این پروژه اختصاص دهد، در حوزه تخصیص اعتبارات برای ساخت اردوگاه، اداره کل اتباع پیگیر بوده و نتایج خوبی حاصل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha